اصلاح مقاومت به ضربه پلی آمیدها به روش نوآورانه SK Functional

در برخی از کاربردها مقاومت به ضربه پلی آمید پارامتر محدود کننده استفاده از این ترموپلاستیک مهندسی است. به همین دلیل همواره اصلاح مقاومت ضربه این ترموپلاستیک یکی از زمینه های تحقیقاتی و البته تجاری پر مخاطب بوده است. باید در نظر داشت از آنجایی که این روزها استفاده از پلاستیک های بازیافتی نیز توجه زیادی به خود جلب کرده است، بنابراین اصلاح مقاومت ضربه پلی آمیدهای بازیافتی نیز نکته مهمی است و باید راه حل های تجاری مناسب آن را پیدا کرد.

SK Functional یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه تولید پلیمرها و مواد شیمیایی پایه در دنیا است. اصلاح کننده های ضربه یکی از محصولات مهم این شرکت هستند که در این گروه گریدهای مناسبی برای افزایش مقاومت ضربه پلی آمید دیده می شود.

مقاومت به ضربه

Lotader 4700 یکی از این گریدها است که به صورت ویژه برای افزایش ضربه پذیری پلی آمید طراحی شده است. این گرید کوپلیمر ویژه ای بر پایه اتیلن، اتیل آکریلات و مالئیک انیدرید است. ساختار ویژه این گرید سازگاری مهندسی شده ای با پلی آمید دارد و به دلیل قابلیت جذب انرژی آن منجر به افزایش مقاومت ضربه در کنار حفظ دیگر خواص مکانیکی چون سفتی و سختی می شود.

درصد مورد نیاز از Lotader 4700 بر اساس میزان مورد نیاز مقاومت ضربه تعیین می شود و کمتر از دیگر انواع اصلاح کننده است. مزیت اصلی این گرید امکان استفاده به صورت Dry Blend در فرایند تزریق قطعه نهایی است. در واقع این گرید به فرایند کامپاندینگ و اختلاط جدا نیازی ندارد و به صورت مستقیم در فرایند تزریق انواع گریدهای PA6 و PA66 می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مزیت دیگر Lotader 4700 عدم تاثیر بر ویسکوزیته محصول و کیفیت فرایند تزریق است. این مزیت باعث می شود این گرید برای تولید قطعاتی با هندسه پیچیده مناسب باشد.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *