راه کارهای شرکت SK Fuctional برای افزایش بهره وری کشاورزی

پلیمرها کاربرد گسترده ای در بهره وری کشاورزی دارند. از انواع لوله و اتصالات مورد مصرف در سیستم های آبیاری تا پوشش های گلخانه را می توان در گروه قدیمی ترین محصولات پلاستیکی مورد مصرف در بخش کشاورزی قرار داد. این روزها انواع ژئوممبران ها، تجهیزات پیشرفته و هوشمند در آبیاری، فیلم های مالچ و سیلاژ (Silage) به گروه پلاستیک های مورد استفاده در کشاورزی اضافه شده اند. این بخش ساختارهای چند لایه مورد استفاده در فیلم های مالچ و سیلاژ را بیشتر توضیح خواهد داد.

Tielayer

گروه خاصی از فیلم های مالچ که در زمان ضدعفونی خاک (Soil Disinfection) یا استفاده از کودهای شیمیایی خاص استفاده می شوند، بایستی در برابر اجزای شیمیایی و کودها مقاوم باشند و اجازه نفوذ آن ها به اتمسفر و در پی آن آلوده شدن محیط را ندهند. این فیلم ها ساختاری چند لایه و در برابر گازها خواص سدگری (Barrier) دارند و بنابراین حاوی پلی اتیلن و لایه هایی همچون EVOH هستند. از آنجایی که پلی اتیلن  و EVOH تمایل شیمیایی به یکدیگر ندارند، در این کاربری از چسب های بین لایه ای یا Tielayer های شرکت SK Fuctional استفاده می شود.

همچنین در فیلم های سیلاژ خاص برای افزایش زمان ماندگاری علوفه و جلوگیری از اکسیداسیون آن از ساختارهای چند لایه سدگر حاوی EVOH استفاده می شود. در این کاربرد نیز پلی اتیلن به عنوان لایه اصلی است و برای ایجاد چسبندگی با EVOH از چسب های بین لایه ای استفاده می شود. Orevac نام تجاری گریدهای Tielayer شرکت SK Functional است که در تولید فیلم های سدگر استفاده می شود.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *