غلبه بر چالش مه گرفتگی در فیلم های استرچ رپ PVC با انتخاب آنتی فاگ

فیلم های استرچ PVC برای بسته بندی مواد غذایی تازه ای چون میوه و سبزیجات، انواع گوشت تازه و نیمه آماده به کار می روند. بیشتر این محصولات حین فروش یا مصرف در دمای یخچال نگهداری می شوند و در این شرایط بخار آب موجود در بسته بندی پس از میعان به صورت قطرات آب در بسته بندی جمع می شوند. این اتفاق کیفیت بصری بسته بندی را کاهش می دهد و حتی می تواند فرایند فاسد شدن غذا را تسریع کند. برای غلبه بر مشکل فوق افزودنی هایی با نام آنتی فاگ (Anti fog) یا ضد مه توسعه داده شده اند.

آنتی فاگ

انتخاب صحیح گرید مناسب این افزودنی ها و توجه به نکات فنی که در استفاده از آن ها مهم است، می تواند عملکرد آنتی فاگ ها را تضمین کند. این افزودنی ها بر پایه Surfactant ها توسعه داده شده اند و با مهاجرت به سطح فیلم باعث آبدوست شدن فیلم و به دنبال آن پخش یکنواخت قطرات آب می شوند.

غلظت مورد نیاز بر اساس فرمولاسیون، مدت زمان سرویس دهی، ضخامت فیلم استرچ و نوع آنتی فاگ تعیین می شود و در محدوده 2-4 phr است. گلیسرول استرها، سوربیتول استرها، اتوکسیلات ها یا ترکیبی از آن ها گزینه های Anti fog مناسبی برای فیلم های PVC هستند. همچنین باید در نظر داشت در خصوص فیلم های استرچ مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی مانند گوشت، بایستی از گریدهای بهداشتی و مناسب برای قرار گیری در تماس با مواد غذایی استفاده کرد.

 

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *