برای تولید چه قطعاتی از گریدهای HNBR استفاده کنیم؟

گریدهای مختلف NBR به عنوان الاستومری بسیار مقاوم در برابر حرارت، روغن، سوخت و با خواص مکانیکی عالی شناخته می شوند. فرض کنید پیوندهای دوگانه موجود در بخش Butadiene زنجیره های NBR تحت فرایند کنترل شده ای اشباع شوند. در این حالت گریدهای HNBR که مخفف شده عبارت Hydrogenated NBR است، تولید خواهد شد. در این بخش با مزایای این گریدها آشنا خواهیم شد.

گریدهای HNBR

به صورت کلی HNBR در مقایسه با NBR های معمولی مقاومت بالاتری در برابر حرارت و اکسیژن، به عبارتی در برابر هوازدگی از خود نشان می دهند. این گریدها مقاومت سایشی بالاتری دارند و برای کاربری های در معرض بارگذاری دینامیک مقاوم تر از NBR های معمولی هستند. از جمله دیگر مزایای گریدهای HNBR می توان به مقاومت بیشتر آن در برابر بخار آب، آب داغ و به صورت کلی خواص مکانیکی بهتر در دماهای بالا اشاره کرد. مانند NBR های معمولی مقاومت در برابر روغن HNBR بر اساس درصد آکریلونیتریل موجود در ساختار آن مشخص می شود.

بیشترین کاربرد گریدهای HNBR در تولید قطعات خاص خودرو، صنایع نفت و گاز، و برخی قطعات مورد استفاده در خطوط تولید مواد غذایی است. در بخش های بعدی با جزئیات بیشتری از HNBR ها آشنا خواهیم شد.

 

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *