چسب های بین لایه ای پایه پلی پروپیلن، کاربردها و ویژگی ها

هر چند حجم بازار فیلم های پلی اتیلنی بزرگتر از انواع پایه پلی پروپیلنی است، اما وقتی معیارهای فنی خاصی برای بسته بندی مورد نظر وجود داشته باشد، دیگر ساختارهای پایه پلی پروپیلن هستند که می توانند برآورده کننده خواص موارد نیاز باشند. امروزه به ندرت فیلم های پلیمری به صورت تک لایه تولید می شوند و ساختارهای چند لایه به دلیل مزایای فنی و حتی اقتصادی مورد توجه هستند. وقتی در این ساختارهای چند لایه از پلیمرهایی با ترکیب شیمیایی متفاوت استفاده می شود، بایستی از چسب های بین لایه ای (Tie Layer) برای اتصال لایه های ناهمگون استفاده کرد. این چسب ها عموما بر پایه پلی اتیلن هستند که با گروه های شیمیایی مختلف در اصطلاح عامل دار شده اند. اما هنگامی که ساختار فیلم چندلایه بر پایه پلی پروپیلن است بایستی به منظور دستیابی به حداکثر کارایی از چسب های پایه پلی پروپیلنی استفاده کرد.

PP tie layer

تولید چسب های پایه پلی پروپیلن پیچیدگی های فنی بیشتری در مقایسه با انواع پلی اتیلنی دارد و به همین دلیل تولید کنندگان محدودتری نیز دارد. میتسوئی کمیکال ژاپن یکی از تولید کنندگان چسب های Tie Layer پلی پروپیلنی است که در این بخش با گریدهای تولیدی این کمپانی آشنا خواهیم شد.

یکی از مهمترین گروه های گریدهای Tie Layer پایه پلی پروپیلن، گریدهای مورد استفاده در فرایند تولید فیلم های چند لایه به روش فیلم دمشی یا Blown Film است. در این بخش میتسوئی کمیکال سه گرید AT3523E, QB509E و CP510E را عرضه می کند. انتخاب گرید مناسب بر اساس ساختار فیلم، خط تولید و میزان چسبندگی مورد نیاز صورت می گیرد. گرید AT3523E دارای بیشترین چسبندگی است، گرید QB509E چسبندگی متوسط و فرایند پذیری بهتری در سرعت های تولید بالا دارد و بالاخره گرید CP510E متناسب با ویژگی های لازم برای توسعه پایدار و استفاده از منابع تجدیدپذیر توسعه داده شده است

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *