ویژگی های گریدهای TPE مناسب برای تولید مسواک

یکی از مهمترین اعضای بدن ما که مراقبت ویژه ای نیاز دارد، دندان ها هستند. دندان ها نقش مستقیمی بر سلامت دیگر اعضا چون معده دارند و رعایت بهداشت و سلامت آن ها برای همه ما مهم است. بیش از هفتاد سال است که تولید مسواک های پلیمری باعث شده تا در دسترس همه افراد قرار گیرند و چند سالی است طراحی های جدید با قابلیت ها و تجربه کاربری مناسب تر به بازار معرفی شده اند.

مسواک های پلیمری به کمک پلاستیک های مختلفی چون پلی استایرن، پلی کربنات، پلی پروپیلن و … تولید می شوند. این روزها TPE ها نیز به یکی از مواد اولیه اصلی مورد مصرف در تولید مسواک ها تبدیل شده اند. TPE ها با توجه به انعطاف، نرمی و خواص سطحی ویژه ای که دارند در لایه های بیرونی و به خصوص در معرض تماس با دست انسان استفاده می شوند. هدف از اضافه کردن بخش هایی از جنس TPE به ساختار مسواک ایجاد حس کاربری بهتر و رضایت بخش تر است.

TPE Toothbrush

اما بایستی دقت کرد هر گرید TPE برای تولید مسواک مناسب نیست. این گریدها بایستی نرمی مناسب، برای مثال 30 – 70 Shore A داشته باشند و اصطلاحا Soft Touch باشند. همچنین ضریب اصطکاک چنین TPE هایی باید به اندازه ای باشد تا در حین مسواک زدن سر نخورند و همچنین سطح چسبنده نیز نداشته باشند. مقاومت حرارتی کافی، پایداری خواص در طول مدت کاربری، چسبندگی به پلیمر پایه مورد استفاده در تولید مسواک و رنگ پذیری از جمله دیگر خواص مورد نیاز است. در نهایت این گریدها بایستی برای کاربری در تماس با بدن انسان طراحی شده باشند و برای سلامتی انسان تهدیدی به شمار نیایند.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *