مزیت های POE های با وزن مولکولی بالا

یکی از اصلی ترین مزیت های POE ها اصلاح خواص دیگر پلاستیک ها است. برای مثال افزایش ضربه پذیری پلاستیک هایی چون PP، اصلاح خواص کامپاندهای زیره کفش و در نهایت اصلاح خواص مکانیکی و دوخت پذیری فیلم های پلی الفینی از جمله مهمترین کاربردهای POE ها یا Polyolefin Elastomer ها است. در هر یک از این کاربری ها بایستی گرید مناسبی از POE ها را انتخاب کرد تا بهبود مورد نظر با حداقل مصرف POE حاصل شود.

دانسیته و MFI دو پارامتر بسیار مهم برای انتخاب گرید مناسب POE برای کاربرد مورد نظر است. به صورت کلی با کاهش دانسیته و MFI راندمان گرید مورد نظر برای بهبود خواص چقرمگی و ضربه پذیری بالا می رود. اما تولید  POE های با MFI کم چالش اصلی تولیدکنندگان این محصول است. از آنجایی که میتسوئی کمیکال ژاپن دانش فنی لازم برای تولید گریدهای مختلف POE را در اختیار دارد، در سبد محصولات این شرکت گریدهای با MFI بسیار کم دیده می شود.

مزیت های POE

برای مثال POE های معروف شرکت LG Chemical، مانند LC565 و  LC670، MFI در محدوده 5 g/10 min (190 °C, 2.16 kg) دارند. اما گرید منحصر به فرد Tafmer DF 810 دارای MFI = 1.2 g/10 min (190 °C, 2.16 kg) می باشد. با توجه به MFI کم یا به عبارتی وزن مولکولی بسیار بالا، این گرید گزینه بسیار مناسبی برای اصلاح خواص مکانیکی و دوخت پذیری فیلم های پلی الفینی، اصلاح ضربه پذیری قطعات تولیدی به روش اکستروژن (مانند ورق ها)، تولید زیره های کفش و ورق های آکوستیک است.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *