مروری بر مشخصات فنی و کاربردهای SEBS های مهم کمپانی LCY – بخش سوم

SEBS های کمپانی LCY با برند Globalprene عرضه می شوند. مهمترین مزیت SEBS در بین تمامی TPE ها و به خصوص SBS، پایداری بالای این پلیمر در برابر تابش ازون و UV، همچنین پایداری حرارتی و دمای سرویس دهی بالاتر، خواص مکانیکی چون خزش (Creep) و مانایی فشاری بهتر است.

بخش قبلی سه گرید تجاری مهم SEBS را در لینک زیر معرفی کرد و این بخش دو گرید باقیمانده را معرفی خواهد کرد.

گرید Globalprene 9557D: این گرید حاوی 13 درصد استایرن است که مقدار بسیار کمی است و بنابراین نرمی بسیار خوبی دارد. ساختار زنجیره های این گرید خطی است و شفافیت بالایی دارد. دانسیته این گرید برابر با 0.91 g/cc است و ویسکوزیته آن در شرایط 20wt% / 25℃ Toluene Viscosity برابر با 1500 cP است. این گرید تنها 0.3% خاکستر دارد. این گرید در تولید چسب، درزگیرها و اصلاح خواص قیر و آسفالت به کار می رود.

کاربردهای SEBS

گرید Globalprene 9901: یکی از گریدهای خاص SEBS، Globalprene 9901 است. این گرید حاوی حدود دو درصد کومنومر قطبی مالئیک انهیدرید در ساختار خود است. وجود مالئیک انهیدرید سازگاری این گرید را با پلیمرهای قطبی افزایش می دهد.این گرید حاوی 30 درصد استایرن بوده و ساختار زنجیره های این گرید خطی است. دانسیته این گرید برابر با 0.91 g/cc است و MFI آن در شرایط 230 °C, 5 kg برابر با 15 g/10min است. این گرید نیز تنها 0.3% خاکستر دارد. مهمترین کاربرد این گرید اصلاح خواص ضربه پذیری پلاستیک ها و حتی پلاستیک های قطبی است و تولید انواع چسب و درزگیر است.

 

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *