کاربردهای ESBO، نرم کننده و پایدارکننده همزمان

در بخش قبلی (کاربردهای ESBO، نرم کننده و پایدارکننده همزمان) با برخی کاربردهای ESBO آن آشنا شدیم.در این بخش با ادامه کاربردهای ESBO در دیگر بخش های صنعت PVC آشنا خواهیم شد.

یکی از کاربردهای مهم ESBO تولید انواع مستربچ و کامپاند است. در این کاربری ESBO باعث افزایش چسبندگی رنگدانه و سایر اجزای پودری می شود و همچنین سازگاری این اجزا را با سایر نرم کننده ها افزایش می دهد. افزایش ESBO ویسکوزیته کامپاند را نیز کاهش می دهد و باعث بهبود فرایند پذیری می شود. پیشنهاد می شود در این کاربری 3-6 PHR از ESBO به فرمولاسیون اضافه شود.

PVC ESBO

ESBO در کنار استابلایزرهای Ba-Zn می تواند باعث افزایش مقاومت محصول تولیدی در برابر نور خورشید و شرایط هوا زدگی شود. از جمله این محصولات می توان به ژئوممبران ها اشاره کرد. افزودن 1-3 PHR ESBO می تواند مقاومت در برابر هوازدگی را افزایش دهد. همچنین وجود 2-5 PHR از ESBO در فرمولاسیون کامپاند می تواند مقاومت در برابر اشتعال ترکیبات Fire retardant را افزایش دهد.

کاربرد مهم دیگر ESBO استفاده از آن در کنار نرم کننده های پایه استری به منظور کاهش مهاجرت آن ها و همچنین افزایش مقاومت در برابر حلال ها است. برای مثال پیشنهاد می شود در کامپاندهای سیم و کابل 5-10 PHR و در گسکت های یخچال 20 PHR از ESBO استفاده شود. در تیوب های پایه PVC نیز پیشنهاد می شود 3-5 PHR از ESBO استفاده شود.

آخرین مزیت و کاربرد ESBO به خاصیت ضد شبنم و جلوگیری از ایجاد مه بر می گردد. برای مثال در قطعات خودرویی یا بسته بندی ها این عارضه مهم می باشد. استفاده از 5-10 PHR ESBO در کنار TOTM خواص ضد مه (Antifog) را بهبود می دهد.

شرکت پلیمر پیشرفته دانا تامین کننده گریدهای مختلف ESBO از شرکت NANYA Plastics می باشد. این گریدها شامل گرید با کاربری عادی با نام تجاری ESO-132 و گرید با کاربری ویژه با نام تجاری ESO-132D می باشند که می توانید برای دریافت مشخصات فنی این گریدها با شرکت پلیمر پیشرفته دانا تماس حاصل کنید.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *