توسعه گریدهای جدید TPE برای فرایند BFS

به منظور حصول اطمینان از بسته بندی اصولی، عدم نفوذ هر گونه آلودگی و رعایت تمام الزامات استانداردهای بسته بندی داروها، تکنولوژی های مختلفی توسعه داده شده است. تکنولوژی های بسته بندی داروها شامل ماشین آلات و مواد اولیه مورد مصرف در فرایند بسته بندی است.

یکی از پیچیده ترین فناوری های بسته بندی داروها، فرایند Blow-Fill-Seal یا به اختصار BFS است. در این فرایند تولید بسته بندی، پر کردن دارو و بسته شدن درب بسته بندی به صورت همزمان و در یک مرحله انجام می شود. مزیت اصلی این فرایند عدم نفوذ هر گونه آلودگی به بسته بندی است.

مواد اولیه مرسوم مورد مصرف در این فرایند شامل گریدهای پزشکی پلی اتیلن و پلی پروپیلن است. کلیه مراحل تولید در این روش الزامات تولید اسپتیک را دارند و کنترل الزامات بسته بندی داروها به کمک این فرایند ممکن است. همانطور که در شکل زیر دیده می شود در مرحله اولیه مذاب پلاستیک به درون قالب وارد می شود و سپس به کمک اعمال وکیوم یا فشار هوا درون مذاب، شکل دهی بسته بندی صورت می گیرد. در مرحله بعد دارو تزریق می شود و بسته بندی به کمک دوخت حرارتی بسته می شود.

Blow Molding

 

گریدهای جدیدی از TPE برای این فرایند توسعه داده شده است و با داشتن الاستیسیته و نرمی قابل تنظیم برای تولید بسته بندی داروها به کار می روند. مزیت TPE ها در این کاربری سهولت تخلیه دارو و نرم بودن بسته بندی برای کمک به خالی شدن کامل دوز دارو است. از جمله مهمترین داروهایی که با این روش بسته بندی می شوند می توان به انواع سرم، قطره های چشمی و … اشاره کرد.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *