کاربرد EVA به عنوان بایندر جوهر

اگر طراحی فنی بسته بندی به صورت حرفه ای و کامل صورت گرفته باشد، هنوز نیمی از راه طراحی باقی مانده است. هر چقدر عملکرد فنی یک بسته بندی مطابق الزامات فنی مورد نظر باشد، تا زمانی که اصول طراحی ظاهری و جنبه های مربوط به برندینگ و تبلیغات در بسته بندی دیده نشود، نمی توان به موفقیت چنین بسته بندی امیدوار بود. چاپ بسته بندی ها تکنولوژی و ظرافت خاصی دارد و جوهر و پیگمنت ها (بایندر جوهر) نقش اصلی را در ایجاد رنگ و لعاب های چشم نواز بازی می کنند.

بایندر جوهر

هر چقدر کیفیت رنگ یک جوهر بالا باشد، در انتها بایستی این جوهر به کمک یک بایندر (Binder) روی سطح بسته بندی قرار گیرد. بایندرها انواع مختلفی دارند و این روزها یکی از گونه های جذاب آن ها، EVA یا همان کوپلیمرهای اتیلن وینیل استات است.

گریدهای خاصی از EVA به عنوان بایندر به خصوص در تکنیک Reverse Printing به کار می روند. این گریدها بایستی کاملا شفاف باشند، چسبندگی تنظیم شده داشته باشند و در نهایت ویسکوزیته یا گرانروی آن ها برای استفاده به عنوان بایندر مناسب باشد. معمولا گریدهای با درصد وینیل استات حدود 40 درصد با MFI بیشتر از 40 g/10 min در این کاربری استفاده می شوند.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *