چسب های بین لایه ای پایه پلی پروپیلن مناسب برای فرایند Cast Extrusion

در بخش قبلی با چسب های بین لایه ای پایه پلی پروپیلن که در فرایند فیلم دمشی یا Film Blowing مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا شدیم. این گروه از چسب ها تولید کنندگان محدودی در سرتاسر دنیا دارند و چسب هایی که در بخش قبل معرفی شدند تولید شرکت میتسوئی کمیکال ژاپن هستند. در این بخش با گریدهای مورد استفاده در تولید فیلم های چند لایه سدگر به روش Cast Extrusion همراه باشید.

پلی پروپیلن

از آنجایی که روش Cast Extrusion فرایندی پر طرفدارتر برای تولید فیلم های چند لایه پایه پلی پروپیلن است، میتسوئی کمیکال تعداد بیشتری گرید تجاری در این بخش دارد. چسب های بین لایه ای میتسوئی کمیکال که پایه پلی پروپیلن هستند و برای تولید فیلم های چند لایه سدگر (Barrier) مناسب می باشند، شامل گزینه های زیر هستند:

گریدهای با چسبندگی بسیار بالا:

QF551E، AT1404E و QF829E سه گرید با چسبندگی بسیار بالا و مناسب برای ایجاد اتصال میان لایه پلی پروپیلن با آلومینیوم، EVOH و PA هستند. MFI و فرایند پذیری این گریدها با یکدیگر متفاوت است و بر اساس کاربری های مختلف بایستی گرید مناسب را انتخاب کرد.

گریدهای با چسبندگی بالا:

گریدهای AT1179E, QF541E, AT3177, AT3355E, QF829E در گروه گریدهای با چسبندگی بالا قرار می گیرند. این گریدها برای ایجاد چسبندگی میان فیلم پلی پروپیلن و لایه های PA و EVOH مناسب هستند و با توجه به نوع فیلم پلی پروپیلن (برای مثال انواع BOPP عادی یا متالایز شده) گرید مناسب انتخاب می شود.

گرید مناسب با قابلیت چسبندگی به پلی آمید (PA):

آخرین گرید این بخش QF300E است که به صورت اختصاصی برای فرایند Cast Extrusion و چسبندگی به PA در نظر گرفته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره فنی با کارشناسان شرکت پلیمر پیشرفته دانا تماس حاصل فرمایید.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *