پیش بینی خواص فیزیکی – مکانیکی پلیمرها به کمک هوش مصنوعی

استفاده از تکنیک های مبتنی بر هوش مصنوعی (Artificial Intelligent – AI) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) دو ابزار کارآمدی است که انقلاب صنعتی چهارم در اختیار مهندسین قرار داده است. در بخش مواد اولیه به کمک این دو تکنیک امکان شبیه سازی و مدل سازی ریزساختار مواد اولیه مختلف به منظور پیش بینی خواص فیزیکی – مکانیکی آن ها وجود دارد. میتسوئی کمیکال ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین و البته متنوع ترین تولید کننده های مواد اولیه پلیمری، در کنار کمپانی های دیگر ژاپنی به استفاده از تکنیک AI و Machine Learning با هدف تخمین خواص فیزیکی – مکانیکی پلیمرهای تولیدی خود روی آورده است.
Asahi KASEI، Mitsui Chemicals، SUMITOMO CHEMICAL و MITSUBISHI CHEMICAL در کنار موسسه NIMS در حال توسعه پلتفرمی هستند که به کمک آنالیز داده های آزمایشگاهی بسیار کم، قادر به پیش بینی خواص فیزیکی – مکانیکی پلیمر مورد نظر است. این داده های آزمایشگاهی اطلاعاتی از جنس پارامترهای مربوط به ریزساختار محصول مانند خروجی آزمون های XRD و DSC هستند و به کمک این پلتفرم می توان تاثیر اجزای یک کامپوزیت یا شرایط فرایندی را بر خواص محصول نهایی پیش بینی کرد.

artificial intelligence
استفاده از بانک داده های محصولات تمام شرکت های نامبرده بهینه سازی این پلتفرم را سریعتر می کند و با کامل شدن آن، این شرکت ها قادر خواهند بود توسعه محصولات خود را در زمان کوتاه تری انجام دهند.
شرکت پلیمر پیشرفته دانا مفتخر است از ابتدای فعالیت خود نمایندگی مستقیم توزیع محصولات این کمپانی های صاحب نام را داشته است و محصولات با کیفیت تولیدی این شرکت ها را در اختیار صنعتگران ایرانی قرار داده است.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *