معرفی پلی اتیلن وزن مولکولی بالای میتسوئی کمیکال (UHMWPE)

شاید پلی اتیلن یکی از قدیمی ترین و از نظر ساختار شیمیایی و روش تولید از جمله ساده ترین پلیمرها باشد، اما گونه های خاصی از پلی اتیلن وجود دارند که تنها توسط تولید کنندگان محدودی عرضه می شوند. یکی از این گونه های خاص که تولید کنندگان آن به تعداد انگشتان دست است، UHMWPE یا پلی اتیلن با جرم مولکولی بسیار بالا است.

UHMWPE

میتسوئی کمیکال ژاپنی یکی از قدیمی ترین کمپانی هایی است که توانست پلی اتیلن را در مقیاس صنعتی تولید کند. از آنجایی که نوآوری رکن اساسی بقای میتسوئی کمیکال است، این شرکت توانسته است تمامی گونه های خاص پایه پلی اتیلن مانند POE (Poly Olefin Elastomer) ها را با برند Tafmer و Ultra High Molecular Weight Polyethylene (UHMWPE) را با برندهای Hi-ZEX, MIPELON و LUMBER عرضه کند. UHMWPE یا پلی اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا، پلی اتیلنی است که طول زنجیره های آن ده تا پنجاه برابر بلند تر از پلی اتیلن های عادی است. این بلند شدن زنجیره ها خواصی چون استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر سایش و ضربه را بسیار بالا می برد و پلی اتیلن می تواند همچون فلزات سرویس دهی کند.

فناوری تولید UHMWPE در انحصار تعداد کمی از شرکت های فعال در تولید پلی اتیلن است و میتسوئی کمیکال یکی از این شرکت ها است. در بخش بعدی با کاربردهای UHMWPE میتسوئی کمیکال بیشتر آشنا خواهیم شد.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *