مروری بر کاربردهای پلی اتیلن با وزن مولکولی بالای شرکت میتسوئی کمیکال

در بخش قبلی که لینک آن در ادامه دیده می شود، با گونه خاصی از پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا با نام UHMWPE آشنا شدیم. میتسوئی کمیکال ژاپن یکی از تولید کنندگان این محصول است که با کاربردهای این محصول خاص در این بخش آشنا خواهیم شد.

یکی از مهمترین کاربردهای UHMWPE میتسوئی کمیکال تولید صفحات جدا کننده مورد استفاده در تولید باتری است. با توجه به مقاومت بسیار بالای گریدهای تولیدی میتسوئی کمیکال در برابر سایش، انواع مواد شیمیایی و همچنین ضریب اصطکاک بسیار کم و قابل مقایسه با تفلون، این گریدها کاربردهای بسیاری در تولید رنگ و پوشش ها و همچنین قطعات صنعتی دارند.

پلی اتیلن وزن مولکولی بالا

MIPELON برند تجاری UHMWPE های پودری میتسوئی کمیکال است که با توجه به اینکه به صورت پودری عرضه می شوند، برای افزایش مقاومت سایشی و کاهش اصطکاک رنگ و گریس های صنعتی  و همچنین پوشش های رابری مناسب هستند. همچنین این گریدها به عنوان Antiblock برای فیلم های پلی الفینی به کار می روند.

LUMBER دیگر برند تجاری میتسوئی کمیکال در گروه محصول پلی اتیلن های با وزن مولکولی بسیار بالا است که با شکل فیزیکی گرانول عرضه می شود. بر خلاف سایر UHMWPE ها که فرایند پذیری ضعیفی دارند و بایستی از روش های شکل دهی خاص همچون Ram Extrusion استفاده کرد، گریدهای LUMBER به کمک فرایند اکستروژن قابلیت شکل دهی دارند.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *