بهبود ضربه پذیری ظروف CPET با استفاده از کوپلیمرهای SK Fuctional

ماده CPET که مخفف عبارت Crystallized PET است، گونه خاصی از PET است که درصد بلورینگی بالاتری دارد و به همین دلیل قطعات تولیدی با چنین گریدهایی مقاومت حرارتی بالاتری دارند. مهمترین کاربرد این گریدها در صنعت بسته بندی و به خصوص بسته بندی مواد غذایی نیمه آماده است. مقاومت حرارتی بالا امکان استفاده از ظروف تولیدی با CPET را در مایکروفر فراهم می کند. در این بخش با مزایا و معایب این ظروف و راهکارهای رفع این ایرادات آشنا خواهیم شد.

ظروف CPET خواص مکانیکی فوق العاده ای چون استحکام مکانیکی بالا و پایداری ابعادی در دماهای بالا دارند. یکی از محدودیت های استفاده از این ظروف مقاومت به ضربه پایین آن ها بخصوص در دماهای پایین و برای مثال در حین استفاده در یخچال و فریزر است. از آنجایی که این ظروف برای بسته بندی مواد غذایی آماده و نیمه آماده استفاده می شوند، مقاومت ضربه بالا در دماهای پایین اهمیت بالایی دارد.

CPET Tray SK

برای بهبود مقاومت به ضربه ظروف CPET در دماهای پایین می توان درصد کمی از بهبود دهنده های ضربه را به فرمولاسیون آن ها اضافه کرد. SK Functional تولید کننده طیف گسترده ای از بهبود دهنده های ضربه مناسب برای ظروف CPET است. از جمله این محصولات می توان به برندهای Lotader و Lotryl اشاره کرد. به صورت خاص Lotader AX8900, Lotryl 24MA02T, Lotryl 29MA03T برای بهبود ضربه پذیری ورق های CPET توسعه داده شده اند. در بخش های بعدی با مشخصات فنی این گریدها آشنا خواهیم شد.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *