استرچ های PVC، راه حلی برای افزایش طول عمر مواد غذایی

کاهش اتلاف و هدر رفت مواد غذایی در کنار مزایای اقتصادی که به دنبال دارد، می تواند به اهداف عالی یک جامعه، همچون کاهش تعداد گرسنگان و بهبود کیفیت رژیم غذایی افراد جامعه نیز کمک کند. این هدف در سطح یک خانواده نیز مهم است و برای بیشتر افراد حفظ کیفیت مواد غذایی و کاهش دور ریز غذا مهم است. برای دستیابی به این اهداف در سطح کلان و همینطور در سطح خانواده، بسته بندی های پلیمری راه حلی جامع، اقتصادی و معقول هستند. گروه مهمی از این بسته بندی ها فیلم های پلیمری هستند که در این بخش با استرچ های PVC بیشتر آشنا خواهیم شد.

فیلم های استرچ

استرچ های PVC همان بسته بندی های بسیار نازکی هستند که به دلیل شفافیت بسیار بالا و خواص سطحی خوب، هر روزه از آن ها برای بسته بندی مواد غذایی خود استفاده می کنیم. این فیلم ها به صورت Stretch با پیچاندن در اطراف مواد غذایی به کار گرفته می شوند. همچنین بخش مهمی از مواد غذایی ما مانند انواع گوشت، مرغ و میوه در این نوع بسته بندی ها عرضه می شوند. خواص مکانیکی خوب، حس لامسه و خواص سطحی بی نظیر، و شفافیت بسیار عالی این فیلم ها باعث شده است که انواع استرچ های پلی اتیلنی نتوانند به راحتی با این فیلم ها رقابت کنند.

این فیلم ها بایستی از گریدهای مختص کاربری در تماس با مواد غذایی تولید شوند و افزودنی های مورد مصرف در فرمولاسیون آن ها نیز از انواع گریدهای مناسب برای تماس با مواد غذایی انتخاب شود. پایدار کننده های حرارتی مناسب این محصولات انواع کلسیم – روی (Ca-Zn) می باشند که بایستی عاری از ترکیباتی چون بنزوئیک ها باشند. همچنین این استابلایزرها بایستی سازگاری خوبی با نرم کننده ها و در برخی کاربردها با افزودنی های ضد مه (آنتی فاگ) داشته باشند.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *