راهکاری برای افزایش مقاومت به ضربه پلی آمیدهای تزریقی

طراحان فرمولاسیون قطعات تزریقی بر پایه PP یا PA وقتی نیاز دارند ضربه پذیری قطعه مورد نظر را بالا ببرند، با یک چالش اساسی روبرو هستند: چگونه بدون کاهش جریان پذیری، ضربه پذیری را بالا ببریم؟ این چالش به دو دلیل زیر بروز پیدا می کند:

  • راندمان افزایش ضربه پذیری در قطعات پایه تزریق در مقایسه با اکستروژن به دلیل کاهش جرم مولکولی، کم می شود.
  • اکثر پلیمرهایی که برای بهبود ضربه پذیری به پلیمر پایه اضافه می شوند، جرم مولکولی های بالایی دارند و بنابراین جریان پذیری را کاهش می دهند.

اما SK Functional توانسته است گرید ویژه ای از یک کوپلیمر خاص را توسعه دهد که بدون کاهش جریان پذیری، مقاومت به ضربه پلی آمید را به شدت بهبود می دهد و در واقع بر چالش افزایش ضربه پذیری پلی آمیدهای تزریقی غلبه کرده است. این گرید Orevac IM300 نام دارد و برای بهبود ضربه پذیری PA6, PA66 پایه تزریق گرید بسیار کارآمدی است.

Orevac IM300

Orevac IM300

Orevac IM300 قادر است ضربه پذیری را تا دمای -40 C بهبود دهد و بیشترین کاربرد آن در تولید قطعات صنعت خودرو است. همچنین IM300 برای استفاده در کامپاندهای حاوی الیاف شیشه نیز مناسب است. این گرید بر پایه پلی اتیلن و کوپلیمر مالئیک انهیدرید است و MFI آن در حدود 1.2 g/10 min با دمای ذوبی برابر با 112 C است. بر اساس مقدار مقاومت به ضربه مورد نیاز می توان در محدوده 5-25 درصد از IM300 را به پلی آمید پایه اضافه کرد.

این گرید با شکل فیزیکی گرانولی عرضه می گردد و در صورت نگهداری در محیط خنک و به دور از تابش نور خورشید می توان تا دو سال بدون کاهش کیفیت از آن استفاده کرد.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *