ایده هایی برای تولید TPE ها از منابع بازیافت شده

این روزها اقتصاد چرخشی مورد توجه تمامی بخش های صنعتی است. پلاستیک ها نیز به عنوان گروه مهمی از مواد اولیه تحت تاثیر استراتژی های حوزه اقتصاد چرخشی قرار گرفته اند و راه حل های مختلفی برای بازیافت و استفاده مجدد از پلاستیک ها در کاربردهای گوناگون توسعه داده شده است. در این مقاله می خواهیم ایده ای را در خصوص تولید TPE ها به کمک منابع بازیافتی طرح کنیم.

PVB in TPE

TPE ها ترموپلاستیک های بازیافت پذیری هستند که در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، ساختمان، برق و الکترونیک، قطعات صنعتی، لوازم خانگی و شخصی به کار می روند. مشخصه اصلی TPE ها نرم بودن و خواص مکانیکی مشابه قطعات لاستیکی بدون نیاز به فرایند پخت است. این نکته امکان بازیافت این گروه پر کاربرد از پلاستیک ها را ممکن می سازد. مزیت دیگر TPE ها امکان تولید آن ها از منابع پلاستیک های بازیافتی و پایه زیستی است. بنابراین TPE ها مزیت دو گانه ای در حوزه اقتصاد چرخشی دارند، کاملا با این مفهوم سازگارند و دوست دار محیط زیست هستند.

یکی از جدیدترین انواع ترمو پلاستیک های مهندسی  تولیدی از منابع بازیافتی، انواع تولید شده به کمک PVB (Polyvinyl Butyral) و PP (Polypropylene) است. PVB مورد نیاز در تولید این TPE ها از شیشه های بازیافتی خودروها و PP مورد استفاده از جعبه های باتری خودرو تهیه شده است و تمام مواد اولیه مورد نیاز برای تولید از منابع باز تولید شده بدست آمده اند. TPE ها پلاستیک های با استعداد و مهندسی هستند که با محیط زیست و اقتصاد چرخشی نیز سازگاری دارند.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *