راهکاری مهندسی برای افزایش مقاومت به ضربه PA

در دو مقاله جدا به صورت مفصل در خصوص یکی از نقیصه های ذاتی گریدهای مختلف Polyamide (PA) صحبت کردیم. در واقع PA های مختلف در برخی کاربردها با شکنندگی روبرو می شوند و نیازمند افزایش مقاومت به ضربه هستند. در مقالات زیر شرح فنی این نکته ارائه شده است. شما می توانید با مطالعه این دو قسمت ایده هایی را در خصوص اصلاح خواص ضربه پذیری PA مرور کنید و با این بخش با معرفی یکی از افزودنی های اصلاح کننده خواص ضربه ای انواع PA همراه شوید.

 

SK Functional محصول تخصصی برای بهبود ضربه پذیری PA توسعه داده است. این محصول یک پلیمر منعطف است که ریزساختار آن به صورت هوشمندانه ای تنظیم شده است تا بتواند همزمان سازگاری مناسبی با انواع PA داشته باشد و از طرف دیگر بتواند مقاومت به ضربه محصول مورد نظر را افزایش دهد. LOTADER نام تجاری یک Terpolymer است که از منومرهای اتیلن، اتیل آکریلات و مالئیک انیدرید تشکیل می شود و توسط روش های منحصرف بفرد SK Functional پلیمریزه می شود. منومر آکریلیک وظیفه ایجاد سازگاری شیمیایی را بر عهده دارد و همچنین به انعطاف پذیری بیشتر کمک می کند. از طرف دیگر حضور مالئیک انیدرید باعث ایجاد سازگاری شیمیایی با PA می شود و پایداری خواص ضربه پذیری در زمان های طولانی را به دنبال دارد.

Lotader

LOTADER 4700 نام گرید مناسب برای بهبود ضربه پذیری انواع PA6, PA66, PA12, … است و همچنین می تواند به عنوان سازگار کننده در آلیاژهای Polyolefin/Polyamide به کار برود و دمای فرایند اختلاط مناسب برای افزودن این گرید مشابه شرایط فرایندی PA است. این گرید حاوی 29 درصد آکریلات، 1.3 درصد مالئیک انیدرید و مابقی ساختار آن اتیلن است. LOTADER 4700 شاخص مذابی برابر با 7 g/10 min @ 190 C, 2.16 kg دارد. همچنین در صورت نگهداری در شرایط مناسب می توان تا 3 سال از این محصول بدون افت خواص استفاده کرد.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *