معرفی گریدهای پلی اتیلن سبک خطی متالوسن (mLLDPE)

می دانیم یکی از راه های تقسیم بندی پلی اتیلن های مختلف، تقسیم بندی بر اساس دانسیته آن ها است. به همین منظور خانواده های مهم پلی اتیلن شامل گروه هایی چون HDPE (پلی اتیلن با دانسیته بالا یا پلی اتیلن سنگین)، LLDPE (پلی اتیلن خطی با دانسیته پایین یا پلی اتیلن سبک خطی) و LDPE (پلی اتیلن با دانسیته پایین یا پلی اتیلن سبک) می شوند. اگر در صنعت بسته بندی تجربه کافی داشته باشید در بسیاری از مواقع یک خانواده دیگر نیز به چشم می خورند: پلی اتیلن سبک خطی متالوسن (mLLDPE)

اما mLLDPE ها چه گروهی از پلی اتیلن ها هستند؟ حرف کوچک m در ابتدای نام این گریدها بر گرفته از کاتالیست متالوسن است. این گریدها با پیشرفته ترین کاتالیست های سنتز پلی اتیلن ها تولید می شوند و خواص مکانیکی فوق العاده ای دارند که منجر به استفاده زیاد از آن ها در برخی کاربردهای بسته بندی و همچنین دیگر صنایع شده است.

mLLDPE

شرکت میتسوئی کمیکال ژاپن که یکی از پیشگامان تولید گریدهای مختلف پلی اتیلن است، طیف وسیعی از گریدهای مختلف پلی اتیلن متالوسن را در همکاری با پتروشیمی Prime Polymer تولید می کند.

در این بخش دو گرید پلی اتیلن سبک خطی متالوسن (mLLDPE) مورد استفاده در تولید فیلم های Heavy Duty Bag را معرفی خواهیم کرد و در بخش های بعدی با سایر گریدهای این خانواده از پلی اتیلن ها آشنا خواهیم شد.

SP 3010 و SP2510 گریدهای مناسبی برای تولید فیلم های با عملکرد بالا برای تولید کیسه های بسته بندی مواد شیمیایی، غلات و … موسوم به فیلم های Heavy Duty Bag هستند. فیلم های تولیدی با این گریدها مقاومت ضربه بی نظیر، استحکام بالا، مقاومت در برابر سوراخ شدن عالی و استحکام دوخت بسیار خوبی دارند. SP3010 دانسیته ای برابر با 926 kg/m3 با MFI = 0.8 g/10 min (190 °C, 2.16 kg) دارد و SP2510 دانسیته ای برابر با 923 kg/m3 با MFI = 1.5 g/10 min (190 °C, 2.16 kg) دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گریدها با کارشناسان شرکت پلیمر پیشرفته دانا تماس حاصل فرمایید.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *