مروری بر مشخصات فنی و کاربردهای SEBS های مهم کمپانی LCY

پلیمر SEBS کوپلیمری متشکل از استایرن، اتیلن و بوتیلن است که با داشتن خواصی مشابه الاستومرها و فرایند پذیری آسان و به صرفه ای چون پلاستیک ها، این روزها به یک TPE پر کاربرد تبدیل شده است. مهمترین مزیت SEBS در مقایسه با SBS و حتی دیگر TPE ها مقاومت بهتر آن در برابر اکسیداسیون، ازون و اشعه UV است. این بخش شما را با پر کاربردترین گریدهای SEBS کمپانی LCY آشنا خواهد کرد..

SEBS 7533

این گرید 30 تا 33 درصد استایرن در زنجیره های خطی خود دارد. ویسکوزیته این گرید در محلول 5% وزنی در تولوئن و در دمای 25 °C برابر با 250-550 cP است.

Sof-SEBS

 

SEBS 7550

درصد استایرن این کوپلیمر کمتر از گرید 7553 و ویسکوزیته یا به عبارتی وزن مولکولی آن قدری بالاتر است، بنابراین استحکام مکانیکی این گرید بالاتر است. این گرید 28.5 تا 31.5 درصد استایرن در زنجیره های خطی خود دارد. همچنین قطعات تولیدی با این گرید شفاف خواهند بود.

 

SEBS 7551

این گرید شباهت بالایی به گرید 7550 دارد و کوپلیمر خطی و شفاف است. تنها درصد استایرن آن بالاتر و بنابراین سختی آن بیشتر است.این گرید 31.5 تا 34.5 درصد استایرن در زنجیره های خطی خود دارد.

کاربردهای این گریدها در کامپاندینگ و اصلاح ضربه پذیری پلاستیک ها، چسب، تولید TPE و اصلاح خواص قیر و آسفالت است. همواره لازم است دقت شود بر اساس الزامات کاربری مد نظر گرید مناسب را انتخاب کرد.

 

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *