بهبود چسبندگی و عملکرد چسب های گرمانرم پایه پلی اتیلن (Hot Melt)

چسب های گرمانرم یا Hot Melt با داشتن مزایایی چون اعمال آسان، چسبندگی بسیار بالا، دوام چسبندگی خوب، کم بودن مخاطرات سلامتی استفاده از آن ها در مقایسه با دیگر چسب ها و … جایگاه ویژه ای در صنعت چسب دارند. اخیرا گریدهای جدید این چسب ها بر پایه کوپلیمرهای اتیلنی در حال تولید هستند. در واقع کوپلیمرهای اتیلنی با داشتن انعطاف بسیار بالا، مقاومت حرارتی خوب، فراوری و قیمت مناسب به یکی از گزینه های مهم تولید چسب های Hot Melt تبدیل شده اند. این گروه از کوپلیمرها، POE (Polyolefin Elastomer) نامیده می شوند. برای بهبود چسبندگی این چسب ها راه حل های مختلفی وجود دارد و یکی از این راهکارها افزودن کوپلیمرهای قطبی به فرمولاسیون چسب های گرمانرم است.

Hot Melt

SK Functional طیف گسترده ای از این کوپلیمرهای قطبی را به صورت اختصاصی برای تولید چسب های گرمانرم تولید می کند. Lotader 8200 گرید اختصاصی SK Functional برای تولید چسب های Hot Melt با کیفیت است. این گرید کوپلیمری اختصاصی حاوی گروه های اتیلن، اتیل آکریلات و مالئیک انیدرید است. وجود گروه های اتیل آکریلات و مالئیک انیدرید باعث افزایش چسبندگی چسب های گرما نرم می شود. چنین چسب هایی برای ایجاد اتصال به سطوح مختلفی چون پلاستیک، کاغذ و کارتن، فلز و … مناسب هستند. این گرید سازگاری بالایی با سایر اجزای مورد استفاده در فرمولاسیون چسب های گرما نرم، مانند انواع وکس، رزین های Tackifier و … دارد.

Lotader 8200 حاوی 6.5 درصد اتیل آکریلات، 2.8 درصد مالئیک انیدرید است و MFI این گرید در شرایط 190 °C, 2.16 kg برابر با 200 g/10min است و برای تولید چسب های Hot Melt بینظیر است.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *