افزایش ظرفیت تولید پوشش های پلی یورتانی خاص میتسوئی کمیکال (PUD)

میتسوئی کمیکال ژاپن یکی از مهمترین تولید کنندگان پلی یورتان های مختلف برای صنعت بسته بندی است. پلی یورتان ها گروه مهم چسب های لایه گذاری (Lamination) هستند و همچنین در شکل پوشش های پلی یورتان پلیمری نیز کاربردهای گسترده ای دارند.

بسته بندی های منعطف پلیمری به صورت عمده برای تولید انواع بسته بندی های مواد غذایی به کار می روند. به این بسته بندی ها فیلم های پلیمری نیز گفته می شود و به صورت کلی برای برآورده کردن تمام الزامات مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی بسته بندی ها، به صورت چند لایه تولید می شوند. به دلیل وجود پلیمرهای مختلف با ساختار شیمیایی متفاوت در این بسته بندی ها، پس از بازیافت خواص بسته بندی بازیافت شده برای استفاده مجدد مطلوب نیست.

پوشش های پلی یورتانی

به همین دلیل در این روزها با توجه به معیارهای اقتصاد چرخشی، فیلم های پلیمری نوینی توسعه داده شده اند که تنها با استفاده از یک نوع پلیمر تولید می شود. برای مثال بسته بندی های Monomterial پایه پلی اتیلن، گروه مهمی از این بسته بندی ها هستند. با توجه به خواص حرارتی مورد نیاز این بسته بندی ها، در برخی کاربردها نیاز به پوشش های ویژه جهت استفاده در کاربردهای نیازمند مقاومت حرارتی بالا است.

پوشش های پلی یورتان پایه آب یا پلی یورتان های پراکنده شده در آب (Polyurethane Dispersion – PUD) گروه مهمی از این پوشش ها هستند که میتسوئی کمیکال ژاپن یکی از مهمترین تولید کننده های این گروه از محصولات است. این محصول برای افزایش مقاومت حرارتی بسته بندی ها به فیلم های پلیمری اضافه می شوند. به منظور پاسخ به نیاز روز افزون بازار به این پوشش ها، میتسوئی کمیکال در آخرین اقدام خود تصمیم به احداث واحد جدیدی برای افزایش ظرفیت تولید این پوشش های پلی یورتانی گرفته است. نام تجاری این محصولات میتسوئی کمیکال TAKELAC است و علاوه بر صنعت بسته بندی در صنایعی چون نساجی و ساختمان نیز به کار می روند.

 

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *