نکات کاربردی مهم در خصوص افزودن ESBO به کامپاندهای مختلف PVC

در بخش قبلی با کاربردهای مختلف ESBO و مزایای استفاده از آن آشنا شدیم. این بخش نکات کاربردی را در خصوص استفاده از ESBO در کاربری های مختلف بیان خواهد کرد.

در کاربری مختلف و مشابه چرم مصنوعی پیشنهاد می شود بیشتر از 3 phr از ESBO استفاده نشود. مصرف بیشتر از این مقدار منجر به مهاجرت روغن خواهد شد. همچنین در خصوص فیلم های مورد استفاده در صنعت بسته بندی به منظور جلوگیری از مهاجرت ESBO، حداکثر غلظت 20 phr پیشنهاد می شود.

در کاربری هایی که در آخرین مرحله فرایند چاپ و پرینت بر محصول نهایی اعمال می شود، پیشنهاد می شود حداکثر 3 phr از ESBO در فرمولاسیون استفاده شود. مصرف بیشتر می تواند منجر به کاهش چسبندگی جوهر چاپ با سطح PVC شود.

افزودن هر 1 phr از ESBO منجر به کاهش 2 °C در دمای نرمی PVC می شود. بنابراین در کاربردهایی که دمای نرمی معیار طراحی است، بایستی این نکته مدنظر قرار گیرد.

ESBO

در خصوص شرایط انبارداری مطلوب بایستی در نظر داشت نگهداری ESBO در دمای کمتر از 45 °C و به دور از هرگونه غبار و آلودگی اهمیت بسیار بالایی در حفظ کیفیت آن دارد. باید در نظر داشت در دماهای کمتر از 15 °C ویسکوزیته ESBO بسیار بالا می رود و انتقال آن کمی مشکل است. در چنین وضعیتی می توان با قدری حرارت دادن (تا دمای کمتر از 40 °C) این مشکل را برطرف نمود. در صورت تماس دست یا صورت با ESBO، با آب فراوان محل تماس را شستشو دهید. در صورت تماس با چشم این کار را برای 15 دقیقه ادامه دهید.

شرکت پلیمر پیشرفته دانا تامین کننده گریدهای مختلف ESBO از شرکت NANYA Plastics می باشد. این گریدها شامل گرید با کاربری عادی با نام تجاری ESO-132 و گرید با کاربری ویژه با نام تجاری ESO-132D می باشند که می توانید برای دریافت مشخصات فنی این گریدها با شرکت پلیمر پیشرفته دانا تماس حاصل کنید.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *