مروری بر کاربردهای HNBR

HNBR با داشتن مقاومت حرارتی بالاتر، خواص دینامیکی بهتر، مقاومت در برابر پیر شدگی و عدم کاهش خواص در زمان سرویس دهی، و در نهایت مقاومت بالاتر در برابر انواع روغن، چربی و سیالات سیستم های خنک کننده، در مقایسه با NBR معمولی گزینه بسیار مناسبی برای تولید انواع واشر، Gasket، شلنگ و تسمه ها است. در بخش های مختلفی در مورد HNBR و مزیت های آن در مقایسه با NBR معمولی و روش تولید آن صحبت کردیم که می توانید با جستجوی کلمه کلیدی HNBR در وبسایت پلیمر پیشرفته دانا آن ها را مطالعه کنید. در این بخش نهایی با کاربردهای HNBR آشنا خواهیم شد.

قطعات تولیدی با HNBR می توانند در مدت زمان طولانی سرویس دهی در معرض دماهای بسیار بالایی چون 150 °C نیز قرار گیرند. این مزیت باعث می می شود HNBR بتواند سال ها بدون افت خواص در معرض آب داغ و حتی بخار آب قرار گیرد. در کاربردهای در تماس با روغن بایستی در نظر داشت از گریدهای با درصد آکریلونیتریل بالا استفاده کرد و چنانچه انعطافپذیری در دماهای پایین مورد نیاز است، باید درصد آکریلونیتریل کمتر در کنار گریدهای وِیژه حاوی گروه های خاص را انتخاب کرد. در نهایت گریدهای اشباع شده برای استفاده در کاربری هایی مناسب است که قطعه نهایی در معرض دمای بالا قرار می گیرد.

HNBR Belt

در صنعت خودرو HNBR برای تولید تسمه ها، شلنگ های انتقال روغن و مایع خنک کننده به کار می رود. همچنین به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر گازهای ترش حاوی هیدروژن دی سولفید، در صنعت نفت و گاز نیز HNBR گزینه محبوبی است. در نهایت در صنعت لبنیات با توجه به مقاومت بسیار خوب HNBR در برابر انواع چربی ها، برای تولید قطعات خطوط تولید به کار می رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *