میتسویی کمیکال به دنبال فناوری بازیافت فیلم های بسته بندی چاپ شده

بازیافت و کمک به رونق اقتصاد چرخشی، دغدغه این روزهای میتسویی کمیکال (Mitsui Chemicals Inc.)، این کمپانی 22 ساله ژاپنی است. سال ها است میتسویی کمیکال یکی از محورهای اصلی تجارت خود را در حوزه غذا و بسته بندی آن قرار داده است. آمار بالای هدر رفت و اتلاف غذا، افزایش جمعیت جهان و تقاضا برای غذا، در نهایت کمک به بهبود وضعیت بهداشت و امنیت غذایی، مهمترین دلایل شکل گیری واحد غذا و بسته بندی میتسویی کمیکال بوده است. میتسویی کمیکال به طور مشخص در دو حوزه تولید سیستم های آبیاری نوین، بذر و کود و از طرفی ارائه مواد اولیه و فیلم های بسته بندی مواد غذایی، سعی در انجام رسالت خود در حوزه مواد غذایی دارد.

بازیافت فیلم های بسته بندی

در همین خصوص میتسویی کمیکال لیست بلند بالایی را در حوزه مواد اولیه با کیفیت مورد مصرف در صنعت بسته بندی غذا ارائه می کند:

  • انواع چسب های بین لایه ای
  • انواع پلیمرهای بهبود دهنده خواص مکانیکی بسته بندی ها مانند استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر پارگی و سوراخ شدگی و …
  • انواع چسب های مورد مصرف در فرایند لایه گذاری (Lamination)
  • انواع فیلم های بسته بندی ویژه

بازیافت فیلم های بسته بندی

با توجه به سهم بازار بالای میتسویی کمیکال در صنعت بسته بندی و همچنین فعالیت های این کمپانی در حوزه بازیافت پلاستیک ها و نقش آفرینی در اقتصاد چرخشی، این روزها میتسویی کمیکال تمرکز اصلی خود را به حوزه بازیافت تخصیص داده است. از آنجایی که پلاستیک های بسته بندی سهم بالایی در پسماندهای پلاستیکی دارند، میتسویی کمیکال همواره به دنبال ارائه راهکارهای نوآورانه برای بازیافت پسماندهای پلاستیکی بسته بندی است. از جمله مهمترین اقدامات این کمپانی در خصوص بازیافت پلاستیک های بسته بندی، می توان به دو گروه فعالیت های زیر اشاره کرد:

  • اقدامات در خصوص ارائه مواد اولیه مناسب و با کیفیت برای تولید بسته بندی های با قابلیت بازیافت: میتسویی کمیکال امروزه در سبد محصولات بسته بندی خود پلیمرهایی دارد که از نظر ساختار شیمیایی با یکدیگر مشابه هستند و بدین وسیله نیاز به حضور لایه ها و اجزای نامتجانس در ساختار بسته بندی نیست. برای مثال با حذف آلومینیوم و چسب های بسته بندی و جایگزینی آن ها با پلیمرهای سازگار با دیگر لایه ها، امکان بازیافت بسته بندی های چند لایه ممکن می شود.
  • اقدامات در خصوص ارائه فناوری های نوین برای بازیافت فیلم های بسته بندی چاپ شده: میتسویی کمیکال در آخرین تلاش های خود به دنبال ارائه راهکار صنعتی و تجاری برای از بین بردن لایه چاپ در بسته بندی ها است. بسته بندی های چاپ شده حاوی جوهر و رنگدانه هایی هستند که می توانند کیفیت بسته بندی بازیافت شده را کاهش دهند، یا کاربرد پلاستیک های بازیافت شده را با محدودیت روبرو می کنند. با حذف کردن جوهرهای چاپ امکان استفاده از پلیمرهای بازیافت شده از بسته بندی ها در کاربری های بسته بندی نیز فراهم خواهد شد.

درباره نویسنده

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *