گریدهای Paraloid و Surecel کمپانی Dow برای تولید فوم های پایه PVC

 Paraloid و Surecel نام تجاری خانواده بزرگ رزین های اکریلیکی کمپانی Dow Chemical است که در تولید قطعات مختلف پایه PVC به عنوان کمک فرایند و اصلاح کننده ضربه به کار می روند. این بخش شما را با گریدهای مناسب Paraloid و Surecel برای تولید قطعات حاوی ساختارهای فوم PVC آشنا خواهد کرد.

ساختارهای فومی PVC در تولید انواع ورق، پروفیل و لوله (دارای لایه حاوی فوم) به کار می روند و سبکی آن ها در کنار بهای تمام شده کم، مهمترین مزیت رقابتی این محصولات است. برای تبدیل PVC به ساختار فومی بایستی فرمولاسیون مناسبی را تهیه کرد و از رزین های PVC با K-Value مناسب در کنار عوامل فوم زا، اصلاح کننده ضربه، کمک فرایند و دیگر افزودنی های لازم بر اساس روش تولید فوم استفاده کرد.

کمک فرایندهای اکریلیکی بخش اصلی فرمولاسیون فوم های PVC را تشکیل می دهند و وزن مولکولی این کمک فرایندها مستقیما بر راندمان بهبود کیفیت فوم نهایی اثر گذار است. وزن مولکولی کمک فرایند مشخصا بر ویسکوزیته، استحکام مذاب و در نهایت بر تعداد و اندازه سلول های موجود در ساختار فوم اثر گذار است.

کمک فرایند

شرکت Dow گرید Paraloid 435 و Paraloid 435G را به صورت ویژه برای تولید لوله های دارای هسته فومی توسعه داده است. همچنین گرید Surecel 445 برای تولید ورق های فومی با ضخامت کمتر از 19 mm و گرید Surecel 466 ER برای تولید ورق های فومی با ضخامت های بیشتر از 19 mm کاربرد دارد. این گریدها دارای وزن مولکولی بالا و خیلی بالا هستند. همچنین Dow دو لوبریکانت Paraloid K-175 ER و Paraloid K-185 ER را برای کاهش چسبندگی محصول نهایی به سطح فلز توسعه داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کمک فرایندهای مورد استفاده در تولید محصولات فومی پایه PVC با شرکت پلیمر پیشرفته دانا تماس حاصل فرمایید.

 

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *