گزارشی از برگزاری دومین کنفرانس فناوری های نوین در بسته بندی های پلیمری

گسسته بودن حلقه های موثر در صنعت بسته بندی، نقش کلیدی بسته بندی ها در توسعه صنایع مختلف بخصوص صنعت غذا و دارو و نهایتا اتلاف و هدر رفت بالای غذا در ایران از جمله دلایل اصلی شکل گیری اولین کنفرانس فناوری های نوین در بسته بندی های پلیمری در بهمن ماه 1395 به همت شرکت پلیمر پیشرفته دانا بوده است. پس از برگزاری موفق اولین کنفرانس و سپس تشکیل کارگروه های بسته‌بندی آبزیان و کارگروه بسته‌بندی مواد پروتئینی، دومین کنفرانس فناوری های نوین در بسته بندی های پلیمری به منظور گزارش فعالیت های کارگروه های تشکیل شده و همچنین معرفی تکنولوژی های نوین در بسته بندی های پلیمری برگزار گردید.


این کنفرانس در تاریخ 24 بهمن ماه 1397 با حضور شرکت‌های صاحب تکنولوژی روز بسته‌بندی، کارشناسان و مدیران سازمان‌ها و صاحبان صنایع مرتبط کشور و به همت شرکت پلیمر پیشرفته دانا، در هتل المپیک تهران برگزار شد. پس از مراسم افتتاحیه، برنامه های کنفرانس در دو سالن مجزا با موضوع مواد اولیه صنایع بسته بندی و تکنولوژی های نوین بسته بندی ادامه داده شد. این کنفرانس یک روزه با ایراد 12 سخنرانی تخصصی، دو کلیپ ویدئویی و برگزاری یک پنل پرسش و پاسخ به کار خود پایان داد.


وزارت جهادکشاورزی، سازمان شیلات ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر مهمترین بخش های دولتی بودند که نمایندگان آن ها در این کنفرانس به سخنرانی پرداختند. همچنین شرکت های میتسویی کمیکال، اوبه و آکسوی پلاستیک مهمترین شرکت های خارجی حاضر در این کنفرانس بودند که با ایراد سخنرانی های تخصصی، آخرین فناوری های نوین را برای صنایع بسته بندی تشریح کردند. برگزاری نمایشگاه جانبی و معرفی راه کارهای ارائه شده توسط کارگروه های کنفرانس در آن، در کنار حضور شرکت های ایرانی فعال در صنایع بسته بندی، از جمله برنامه های این کنفرانس بود.


در پایان دکتر حمید امیری، دبیر اجرایی کنفرانس، در مراسم اختتامیه کنفرانس اعلام کردند همانند کنفرانس اول با مخاطبین خود در ارتباط خواهیم بود و در تلاشیم بستری پویا برای جذب مشکلات صنایع مختلف در حوزه های گوناگون بسته بندی مهیا کنیم و در قالب کارگروه های کنفرانس برای این مشکلات راه حل های عملیاتی ارائه کنیم. تشکیل کارگروه های بسته بندی میوه، سبزی و صیفی از جمله نتایج کنفرانس دوم بود که دکتر امیری در مراسم اختتامیه نوید آن را داد.
در روزهای آتی گزارش مبسوط کنفرانس ارائه خواهد شد.

درباره نویسنده