چه پارامترهای فنی در انتخاب یک TPE مناسب برای تولید لوازم بهداشتی و آرایشی بایستی مد نظر قرار گیرد؟

TPE ها که حاصل از هم افزایی خواص الاستومرها و پلاستیک ها هستند، کاربرد گسترده ای در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی دارند. امکان تنظیم خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی TPE ها، این گروه را به انتخاب اول طراحان محصول تبدیل کرده است و در عین حال انتخاب گرید مناسب بر اساس الزامات محصول تولیدی نیز چالش اصلی مهندسین مواد می باشد. این بخش در خصوص انتخاب TPE مناسب برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی صحبت خواهد کرد.

بسیاری از افراد بر اساس طرح لباس مورد نظرشان، مدل موی مختلف انتخاب می کنند و بنابراین لازم است روزانه و حتی در طول روز به کمک ابزارهای آرایشی چون اتوی مو، سشوار و … به وضعیت موهای خود رسیدگی کنند. در پی این نیاز انواع لوازم آرایشی مناسب و حتی انواع قابل حمل آن ها توسعه داده شده است. تجربه کاربری آسان، دوام و پایداری و سبکی، مهمترین الزامات مواد اولیه مورد استفاده در تولید این لوازم است.

TPE ها

TPE ها بخش اصلی بدنه این لوازم را تشکیل می دهند و حتی در قطعات داخلی و روکش سیم این وسایل نیز به کار می روند. از آنجایی که در این کاربری ها TPE مورد نظر در تماس با بدن انسان قرار می گیرد، بایستی الزامات بهداشتی را برآورده کند و اجزای مخاطره آمیز برای بدن انسان نداشته باشد. همچنین بایستی در برابر چربی پوست و عرق مقاوم باشد و تغییری در خواص فیزیکی و مکانیکی آن رخ ندهد. حس لامسه خوب و ضریب اصطکاک مناسب برای کاربری آسان قطعه نهایی نیز با انتخاب گرید ترمو پلاستیک الاستومر مناسب حاصل می شود. در نهایت TPE انتخابی بایستی به اندازه کافی سبک باشد. تمامی این الزامات برای مهندسین طراح فرمولاسیون TPE معنای فنی دارند و بایستی به دقت در نظر گرفته شوند. برای اخذ مشاوره و خرید گریدهای مختلف TPE می تواند با کارشناسان شرکت پلیمر پیشرفته دانا تماس حاصل فرمایید.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *