چرا میتسوئی کمیکال طیف آبی را به عنوان رنگ سازمانی خود انتخاب کرده است؟

mitsui

اگر بخواهیم به تاریخچه فعالیت میتسوئی کمیکال (Mitsui Chemical Inc.)، این غول صنایع شیمیایی ژاپنی، نگاهی کنیم، باید به حدود 200 سال قبل برگردیم. در واقع در ابتدای قرن نوزدهم به دلیل درخواست بسیار زیاد برای منابع سوخت فسیلی مانند ذغال سنگ، روش های شیمیایی نیز برای تولید ذغال سنگ به کار گرفته شد و میتسوئی کمیکال در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد.

با وجود کسب و کار موفق میتسوئی کمکیال در حوزه معدن و تولید ذغال سنگ، مدیران اجرایی این کمپانی خوشنام معتقد بودند صنعت تولید رنگدانه های مصنوعی پتانسیل رشد بسیار خوبی دارد و این رنگ ها هستند که می توانند میراثی برای نسل های بعدی باشند. میتسوئی کمیکال به سرعت سهم خود را در بازار مواد شیمیایی گسترش داد و توانست با تولید رنگدانه های قرمز جای پای خود را در صنایع شیمیایی محکم تر کند. پس از این موفقیت، میتسوئی کمیکال در دوره جنگ جهانی اول و با بیش از 15 سال تحقیق و توسعه و درست در زمانی که تمامی رقبای دیرینه اش همچون گروه سومیتومو (Sumitomo group) از کار کنار کشیده بودند، توانست اولین رنگدانه مصنوعی شیمیایی آبی (Indigo) دنیا را تولید کند و طیف رنگ آبی مصنوعی را بعنوان هدیه ای در برابر چشمان ما قرار دهد.

میتسوئی

واحد تولید رنگدانه های آبی میتسوئی کمیکال بیش از 60 سال در مدار تولید قرار داشت ( تصویر بالا) و در سال 1997 میلادی جای خود را به محصولات نوآورانه این کمپانی داد. رنگ آبی مصنوعی که امروزه ما در محیط اطرافمان می بینیم و در لوگوی میتسوئی کمیکال نیز می درخشد، یادآور تلاش های مهندسین این کمپانی در قرن نوزدهم است.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *