میتسوئی کمیکال و نوآوری هایش در راستای غلبه بر پاندمی کرونا

الان که در میانه زمستان سال 1399 شمسی هستیم، بیش از یک سال است که با ویروس کرونا یا همان کوید 19 در تقابل هستیم. در این مدت کمپانی های پلیمری نیز در راستای عمل به رسالت خود در حوزه افزایش سطح بهداشت جوامع انسانی و همچنین کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، محصولات پلیمری نوآورانه ای را عرضه کرده اند. در این میان می توان به انواع ماسک های یکبار و چند بار مصرف، لباس و گان ها پزشکی خاص برای شرایط کرونایی اشاره کرد. میتسوئی کمیکال خوشنام و آوازه ژاپنی نیز در این میان چند محصول مهم را تجاری سازی و روانه مراکز درمانی مقابله با کرونا کرده است. در بخش قبلی ماسک های ویژه میتسوئی کمیکال را معرفی کردیم و در این بخش با فناوری منحصر بفرد این کمپانی در حوزه پوشش های مورد استفاده در محافظ های صورت آشنا خواهیم شد. امیدواریم هر چه زودتر یک راهکار موثر درمانی برای غلبه بر ویروس کرونا ارائه شود و بیش از این شاهد از دست رفتن سرمایه انسانی کشورمان و همینطور دیگر کشورها نباشیم.

محافظ های صورت یا شیلد (Shield)، یکی از تجهیزات حفاظت شخصی هستند که در کنار ماسک می توانند به منظور جلوگیری از آلوده شده به ویروس کرونا در محیط های شلوغ و آلوده موثر باشند. شیلدها به خصوص در مورد کادر درمان می توانند تاثیر بیشتری داشته باشند و چشم ها را نیز بپوشانند. این شیلدها معمولا از یک طلق تولید شده با PET یا PC که روی یک قاب پلی پروپیلن یا پلی اتیلنی قرار می گیرد، تشکیل می شوند. میتسوئی کمیکال در سبد محصولات خود رزین های چسبنده پلی الفینی را دارد که به صورت مایع هستند و با همکاری شرکت Siemens Pte Ltd سنگاپور به صورت پوشش در تولید شیلدها به کار گرفته شده اند. در واقع برند UNISTOLE میتسوئی به صورت یک پوشش نازک روی قاب این شیلدها قرار می گیرد و عملکرد آن ها را بهبود می دهد.

کرونا

حفرات ریز موجود در قاب این شیلدها می تواند محلی برای باقیماندن ویروس و باکتری ها باشد و با قرار گرفتن پوشش UNISTOLE روی این قاب چسبندگی قاب با طلق بهبود می یابد، سطح قاب کاملا مسطح و بدون حفره شده و محلی برای باقیماندن ویروس ها باقی نمی ماند، مقاومت قاب در برابر الکل ها و سایر مواد ضد عفونی افزایش می یابد و به دنبال آن طول عمر کاربری بیشتر می شود، رشد ترک در قاب متوقف شده و این شیلدها برای استریلیزاسیون با اشعه فرابنفش نیز مناسب می شوند.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *