معرفی گرید منحصربفرد SEPS، پلیمری خاص از دنیای TPS ها

این روزها کاربردهای TPS ها بسیار گسترده شده است. از تولید زیره کفش، کامپاندهای TPE مورد مصرف در صنعت خودرو، لوازم خانگی، روکش سیم و کابل تا استفاده در صنعت چسب و درزگیر، اصلاح خواص قیر و آسفالت همگی از گریدهای مختلف SBS, SEBS, SIS و این روزها،از SEPS استفاده می کنند. در این بخش با گرید SEPS پتروشیمی LCY آشنا خواهیم شد.

SEPS کوپلیمری از استایرن، سگمنت های پلی اتیلن و پلی پروپیلنی است. زنجیره های SPES حاصل هیدروژنه کردن استایرن و ایزوپرن هستند و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر هوازدگی مانند قرار گرفتن در معرض تابش ازون، اشعه فرابنفش و … دارند. گریدهای SEPS شفاف هستند و پایداری حرارتی بالایی دارند.

LCY SEPS

کاربردهای اصلی SEPS در صنعت روغن و گیریس برای تولید گریس های خاص با خواص Thixotropic، کامپاندهای روکش سیم و کابل، لوازم آرایشی و کرم ها، درزگیرها و پوشش ها است.

Globalprene 8501U تولید پتروشیمی LCY، یکی از گریدهای SEPS موجود در بازار است که 37 درصد استایرن در ساختار خود دارد. MFI این گرید در شرایط 230 °C, 5 kg برابر با 1.5 g/10 min است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گریدهای مختلف TPS ها یا همان کوپلیمرهای استایرنی می توانید با کارشناسان شرکت پلیمر پیشرفته دانا تماس حاصل فرمایید.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *