معرفی گریدهای Admer مناسب برای تولید فیلم های چند لایه بسته بندی

برای تولید انواع بسته بندی های چند لایه، مانند انواع پاکت، کیسه، درب پوش و …، به فیلم های پلیمری چند لایه نیاز است. مهمترین مخاطب این بسته بندی ها صنایع غذایی هستند که استفاده از این بسته بندی های چند لایه امکان افزایش زمان ماندگاری و حفظ کیفیت محصولاتشان را ممکن می سازد. اما برای تولید فیلم های چند لایه روش های Film Blowing و Cast Extrusion مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام الزامات خاص خودشان را در انتخاب مواد اولیه دارند. در این بخش می خواهیم با دو گرید Admer تولیدی میتسوئی کمیکال آشنا شویم که برای تولید بسته بندی های چند لایه توسعه داده شده اند و الزامات فنی این کار توسط میتسوئی در آن ها دیده شده است.

Double Bubble

Admer NF498E و Admer NF528E دو محصول میتسوئی برای استفاده در تولید فیلمهای چند لایه هستند. این محصولات از خانواده PE های عاملدار شده با مالئیک انهیدرید هستند که می توانند میان لایه های ناسازگار PE و EVOH یا PA اتصال ایجاد کنند و ساختار چند لایه را ایجاد کنند. نوع پلی اتیلن انتخابی و فرایند اصلاح آن با مالئیک انهیدرید تعیین کننده فرایند پذیری این گریدها و عملکرد آن ها در زمان بسته بندی است. Admer NF498E با MFI= 2.6 g/10min بر پایه LLDPE است و برای تولید انواع Sheet, Tube, Film مناسب است و کاربرد اصلی این گرید تولید فیلم های چند لایه به روش Cast یا Film Blowing است. اما گرید Admer NF528E گرید تخصصی تری با استحکام چسبندگی بسیار بالاتر است. این گرید با MFI=2.5 g/10 min برای استفاده در تولید فیلم های چند لایه Cast و Film Blowing مناسب است و کاربرد تخصصی آن تولید فیلم های پلیمری چند لایه Shrink به روش Double Bubble است. هر دو گرید امکان استفاده در ساختارهای حاوی EVOH یا PA را دارند.

در حین شکل دهی Admer بایستی توجه داشت تنظیم دمای اکسترودر در محدوده 180-230 °C مناسب است و نیازی به خشک کردن پیش از استفاده نیست. همچنین چنانچه توقف اکسترودر بیش از 2 ساعت بود، بایستی عملیات شستشو و Purging انجام شود و Admer درون اکسترودر تخلیه شود.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *