معرفی کاربردهای دو کمک فرایند محبوب کمپانی Indofill، خانواده K175

اگر کلندرینگ و اکستروژن PVC کم دردسر با قالب تمیز و البته با مصرف انرژی کم می خواهیم و از طرفی صاف و صیقلی بودن سطح قطعه تولیدی برای ما مهم است، پس حتما باید از کمک فرایند مناسب استفاده کنیم. کمپانی Indofill هند طیف گسترده ای از کمک فرایندهای مختلف را تولید می کند و در این بخش می خواهیم با خانواده کمک فرایندهای K175 آشنا شویم. این گروه شامل دو کمک فرایند با نام های K175 و K175F است و در ادامه مشخصات فنی و کاربردهای آن ها را شرح خواهیم داد.

K175 کمک فرایندی بر پایه منومر اکریلیک است و به عنوان یک روان کننده خارجی و کمک فرایند در تولید قطعات سخت پایه PVC به کار می رود. این گرید به صورت پودری با توزیع ذرات یکنواخت عرضه می شود. دانسیته ای برابر با 1.15 g/cc دارد و در گروه کمک فرایندهای با وزن مولکولی پایین قرار می گیرد. از جمله مزایای افزودن K175 به فرمولاسیون PVC های سخت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

.

  • کاهش میزان چسبندگی به سطوح فلزی داغ در دماهای فرایندی بالا
  • بهبود براقیت و درخشندگی سطح
  • حذف پدیده رسوب قالب و Plat out
  • بهبود و کنترل فیوژن
  • کاهش عیوب و نقصان های سطحی قطعه
  • امکان افزایش دمای فرایند شکل دهی و میزان تولید

PVC Calendaring

به صورت معمول بایستی به مقدار 0.5-3 phr از K175 در فرمولاسیون قطعه مورد نظر قرار داد و چنانچه K175 در کنار گریدهای دیگر این شرکت مانند K120 ND و K125 به کار رود تاثیر هم افزا دارد. در واقع K175 نمی تواند جای K120 ND را به عنوان یک کمک فرایند اولیه و ارزان پر کند و در کاربردهایی که کاهش میزان چسبندگی به سطوح فلزی دستگاه شکل دهی مدنظر است یا دمای فرایند شکل دهی بالا است، بایستی مقداری از K120 ND را با K175 جایگزین کرد. از طرف دیگر باید در ذهن داشت که برای مثال با افزودن 1 phr از این گرید، به میزان 1/3 از غلظت سایر روان کننده های خارجی مانند وکس های پلی اتیلنی، استری و اسیدهای چرب بایستی کم کرد.

گرید K175F نیز به صورت ویژه برای کاربردهای حاوی فوم، مانند Foam Board های معمولی و نه با ضخامت خیلی زیاد، توسعه داده شده است. K175 در بسته بندی های 25 کیلوگرمی عرضه می شود و برای انواع کاربردهای کلندرینگ فیلم و ورق، لوله، قطعات Blow Molding و لوله و اتصالات مناسب است.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *