معرفی چسب بین لایه ای خاص میتسوئی کمیکال برای بسته بندی های مستعد ایجاد بخار آب (Antifogging Packaging)

در کنار تمامی الزامات مربوط به خواص مکانیکی بسته بندی های منعطف یا به عبارتی فیلم های پلیمری، مهمترین پارامترهای مورد نیاز برای انتخاب مواد اولیه لازم برای تولید و طراحی ساختار فیلم (برای مثال تعداد و نوع لایه ها و چسب بین لایه ای)، به واکنش ها و شرایط مربوط به نگهداری از کالای درون بسته بندی بر می گردد. به خصوص اگر کالای درون بسته بندی یک ماده غذایی باشد، حفظ اتمسفر درون بسته بندی به نوعی که زمان ماندگاری ماده غذایی به بیشینه مقدار خود برسد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فیلم های چند لایه می توانند با حفظ اتمسفر درون بسته بندی به افزایش زمان ماندگاری مواد غذایی کمک کنند.

Multilayer Antifog Packaging

در بسیاری از موارد پس از اکسیژن، بخار آب درون بسته بندی مهمترین عاملی است که برای افزایش زمان ماندگاری مواد غذایی بایستی کنترل شود. در برخی بسته بندی ها غلظت بخار آب به حدی بالا است که منجر به تشکیل قطرات آب در بسته بندی می شود. در این حالت اصطلاحا fogging یا مه گرفتگی رخ می دهد و بایستی با انتخاب صحیح مواد اولیه در راستای کنترل آن اقدام کرد. یکی از راه کارهای مرسوم در این زمینه استفاده از افزودنی های Antifog است. در صورت استفاده از این افزودنی ها بایستی به برهمکنش های جانبی این افزودنی ها با سایر لایه های بسته بندی نیز فکر کرد. یکی از مهمترین برهمکنش های افزودنی های Antifog با چسب های بین لایه ای است که در تولید بسته بندی های چند لایه استفاده می شود. افزودنی های Antifog می توانند عملکرد لایه چسب را مختل و منجر به جدایی لایه ها شوند.

میتسوئی کمیکال گرید جدیدی از Admer (Admer نام تجاری گریدهای چسب بین لایه ای میتسوئی کمیکال است.) را تجاری سازی کرده است که مناسب تولید بسته بندی های حاوی افزودنی های Antifogاست. Admer NF 358E به صورت ویژه برای تولید بسته بندی های چند لایه سدگر حاوی Antifog طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت پلیمر پیشرفته دانا تماس حاصل فرمایید.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *