راه حل میتسوئی کمیکال برای قرار دادن پلاستیک ها در سیکل اقتصاد چرخشی

میتسوئی کمیکال یکی از هلدینگ های پیشگام در حوزه های مختلف نوآوری در صنعت پتروشیمی است و یکی از مهمترین نکاتی که این روزها مدنظر میتسوئی کمیکال برای توسعه بازار محصولاتش است، اقتصاد چرخشی است و این شرکت تلاش می کند مواد اولیه ای را توسعه دهد که به جنبه های زیست محیطی پلاستیک ها توجه ویژه ای داشته باشند.

Tafmer نام تجاری POE های تولیدی میتسوئی کمیکال است و طیف گسترده ای از گریدهای مختلف برای صنایعی چون بسته بندی، خودرو و … را شامل می شود.

میتسوئی کمیکال معتقد است تلاش در راستای کاهش پسماندهای پلاستیکی و توسعه راه حل هایی برای استفاده از این پسماندها بخشی از کسب و کار این شرکت است. میتسوئی کمیکال به کمک توسعه گریدهای مختلف Tafmer دو هدف مشخص زیر را دنبال می کند:

  • کمک به کاهش استفاده از پلاستیک ها (استراتژی Reduce در حوزه اقتصاد چرخشی پلاستیک ها)
  • کمک به استفاده مجدد از پسماندهای پلاستیکی (استراتژی Recycle در حوزه اقتصاد چرخشی پلاستیک ها)

Tafmer با قرار گرفتن در فرمولاسیون محصولات مختلف بسته بندی و صنعت خودرو، امکان استفاده بیشتر از منابع معدنی مانند فیلرها و پر کننده ها را بدون ایجاد افتی در خواص ضربه پذیری محصول نهایی مهیا می کند و به این ترتیب میزان استفاده از پلیمرها در تولید یک قطعه مشخص کاهش می یابد.

Tafmer granules

در طرف دیگر Tafmer می تواند خواص مکانیکی پسماندهای پلاستیکی را بهبود دهد و استفاده مجدد از پلاستیک های بازیافتی را در کاربردهای مهندسی ممکن می سازد. برای مثال با افزودن Tafmer می توان خواص ضربه پذیری پسماندهای پلاستیکی را بهبود دارد. یا در برخی کاربردها که پلاستیک های ناسازگاری چون PE و PA (مانند کاربردهای بسته بندی) به صورت مخلوط در پسماندها وجود دارند، به عنوان سازگار کننده به کار می رود و افت خواص ایجاد شده را جبران می کند.

یکی از جالب ترین کاربردهای Tafmer در این حوزه تولید فیلم های پلیمری چند لایه به کمک PE یا PP و بدون نیاز به حضور لایه هایی چون پلی استرها است. معمولا لایه PE یا PP به دلیل استحکام و ضربه پذیری مکانیکی خوب به کمک یک لایه چسب در کنار پلی استرها قرار می گیرند. حضور یک لایه پلی استر امکان چاپ بهتر را مهیا می کند و همچنین از جمع شدگی بسته بندی در حین دوخت جلوگیری می کند. استفاده کمی از Tafmer در لایه PE یا PP، می تواند دمای دوخت را کاهش داده و از جمع شدگی بسته بندی جلوگیری کند. این نکته امکان بازیافت بسته بندی ها را به دلیل استفاده از تنها یک جزء ممکن می سازد و نیازی به استفاده از چسب هایی که عموما حاوی حلال های مضر برای محیط زیست هستند، ندارد. در بخش بعدی به صورت فنی در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

در هر کاربری بایستی مقدار و گرید مناسبی از Tafmer را انتخاب و استفاده نماییم.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *