راهکاری صنعتی برای افزایش ضربه پذیری کامپاندهای PC/ABS

کامپاندهای PC/ABS کاربرد بسیار زیادی در صنعت خودرو و لوازم خانگی دارند. آلیاژ دو پلیمر PC و ABS با قیمتی معقول، استحکام مکانیکی بالا را در کنار ضربه پذیری مناسب به ارمغان می آورد. با این حال در برخی کاربردها لازم است مقاومت ضربه بهبود بیشتری پیدا کند. همچنین از آنجایی که اقتصاد چرخشی به استفاده از منابع پلاستیک های بازیافتی روی آورده است، در بسیاری از کاربردها از منابع بازیافتی PC/ABS استفاده می شود و نیاز است ضربه پذیری این محصولات افزایش یابد. در این بخش یک گرید تجاری را معرفی خواهیم کرد که با اضافه کردن مقدار کمی از آن، ضربه پذیری کامپاندهای PC/ABS به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.

PC ABS Impact

SK Functional یک شرکت نوآور و فعال در حوزه تولید پلیمرهای مختلف است. گروه مهمی از محصولات این شرکت کوپلیمرهای ویژه ای هستند که حاوی گروه های مختلف به منظور افزایش چسبندگی در ساختارهای چند لایه یا ایجاد انعطافپذیری در کامپاندهای متفاوت هستند. Lotryl 29MA03T کوپلیمر اتیلن و متاآکریلات است که به صورت ویژه برای افزایش ضربه پذیری کامپاندهای PC/ABS طراحی شده است. بر اساس مقدار ضربه پذیری مورد نیاز غلظت بهینه استفاده از  Lotryl 29MA03T مشخص می شود. این گرید حاوی 29 درصد متاآکریلات است که مقدار بالایی است و سازگاری شیمیایی کافی با PC و ABS را دارد و توانایی افزایش استحکام ضربه را نیز دارد. MFI این گرید برابر با 3 g/10 min (190 C, 2.16 kg) است و برای انواع کامپاندهای مورد استفاده در فرایند تزریق و اکستروژن مناسب است.

 

از جمله دیگر کاربردهای Lotryl 29MA03T می توان به افزایش ضربه پذیری PC و ABS خالص، بهبود جریان پذیری ABS در فرایند تزریق، افزایش ضربه پذیری و مقاومت پارگی PET های بازیافتی (برای مثال منابع بازیافتی از تسمه های بسته بندی تولید شده با PET) اشاره کرد.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *