راهکارهای بهبود دوخت پذیری فیلم های پلی الفینی

فیلم های پلی استر، مانند PET، شفافیت بالایی در کنار کیفیت چاپ عالی در کاربردهای مختلف صنعت بسته بندی دارند. این فیلم ها با مقاومت حرارتی بالا دوخت پذیری بسته بندی های پلیمری را بدون ایجاد کوچکترین چروک و جمع شدگی، مهیا می کنند. فیلم های پلی استری در ساختارهای چند لایه در کنار پلی الفین هایی چون PP و PE استفاده می شوند و برای ایجاد یک ساختار یکپارچه از چسب های لایه گذاری (Lamination Adhesive) استفاده می شود. چنین ساختار چند لایه هتروژنی که معمولا حاوی چسب های مختلف نیز می باشد، در فرایندهای بازیافت چالش های بزرگی ایجاد می کند و حتی بازیافت این محصولات را غیر ممکن می سازد. باید در نظر داشت با توجه به رشد فزاینده نگرانی های ناشی از پسماندهای پلاستیکی، طراحی بسته بندی ها برای بازیافت نکته بسیار مهمی است که شکل تجارت صنعت پلیمر را تغییر داده است. در واقع این روزها طراحی بسته بندی های Mono-material که تنها حاوی یک خانواده از پلیمرها هستند، مورد توجه قرار گرفته است و در این بخش می خواهیم یکی از راهکارهای میتسوئی کمکیال برای این صنعت را مرور کنیم.

بهترین راه حل برای حذف پلی استر از فیلم های بسته بندی، تولید فیلم های پلی الفینی است. از جمله مهمترین چالش های موجود در این راهکار بهبود استحکام دوخت در دماهای پایین دوخت است. چرا که برای دستیابی به استحکام دوخت بالا باید دمای دستگاه دوخت حرارتی را افزایش داد. در این حالت آبرفتگی (Shrinkage) رخ می دهد و ظاهر بسته بندی با نقص روبرو می شود و از طرفی خواص مکانیکی نیز کاهش می یابد. راه حل میتسوئی برای این فیلم ها استفاده از Tafmer به منظور کاهش دمای دوخت و از طرفی افزایش استحکام دوخت است. با افزودن درصد کمی از Tafmer حتی می توان سرعت دوخت را بالاتر برد و بهره وری خط تولید را افزایش داد. همچنین مقاومت به سوراخ شدگی فیلم بهبود می یابد و در فیلم هایی که نیاز به فیلر دارند، می تواند درصد بیشتری فیلر در ساختار قرار داد.

Tafmer Application

این راهکار برای فیلم های BOPP نیز می تواند موثر باشد. Tafmer های سری BL برای این منظور طراحی شده اند و به کمک آن ها می توان ساختارهای Monomaterial بر پایه PP را طراحی کرد.

Tafmer for BOPP

همچنین در خصوص فیلم های بر پایه PE نیز می توان از Tafmer های سری A استفاده کرد و مطابق نمودار زیر استحکام دوخت را بهبود داد.

Tafmer in PE

میتسوئی کمیکال طیف گسترده ای از گریدهای مختلف Tafmer را برای غلبه بر چالش های صنعت بسته بندی توسعه داده است.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *