به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد چرخشی به کمک تافمر میتسوئی کمیکال

در سلسله مقالاتی تلاش کردیم قدری بیشتر با معجزاتی که میتسوئی کمیکال در خلق برند تافمر به خرج داده است، آشنا شویم و مزایای فنی این گروه از POE ها را بیشتر بشناسیم. در آخرین مقاله یکی از گریدهای منحصربفرد این خانواده را در لینک زیر معرفی کردیم و در این بخش نقش تافمر را در اقتصاد چرخشی پلاستیک ها بررسی خواهیم کرد.

میتسوئی کمیکال همواره تلاش می کند سیاست کاهش مصرف پلاستیک ها را سرلوحه استراتژی های توسعه ای خود قرار دهد. در مقام بعدی تجاری سازی راه حل هایی که به استفاده مجدد از پلاستیک ها کمک می کند، در برنامه کاری این کمپانی خوشنام ژاپنی قرار دارد. برند Tafmer یا همان POE های این شرکت به هر دو این سیاست ها کمک می کند. در واقع Tafmer با اضافه شدن در مقادیر کم به پلاستیک های پایه ای چون PE, PP و حتی انواع مهندسی با ساختار قطبی چون PA، می تواند عملکرد مکانیکی آن ها را ارتقا دهد و کالاهای نهایی سبک تری را تولید کند. در واقع با بهبود خواص پلیمرهای پایه می توان قطعات نازک تر را با حفظ کارایی تولید کرد و به استفاده کمتر از پلاستیک های مشتق شده از نفت کمک کرد. از جمله این موارد می توان به تولید انواع فیلم های بسته بندی اشاره کرد.

اما در بخش استفاده مجدد یا Reuse، که مورد توجه بسیاری از فعالین حوزه اقتصاد چرخشی است، تافمر به صورت عمده در بهبود خواص پلیمرهای بازیافتی به کار می رود. تافمر می توان افت خواص مکانیکی ( به خصوص استحکام ضربه) ناشی از بازیافت انواع PP و PE را جبران کند. برای این منظور میتسوئی انواع تافمرهای پایه اتیلن و پروپیلن را به منظور سازگاری بهتر توسعه داده است که برای آشنا شدن با جزئیات خواص آن ها می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

Tafmer Circular Economy

در این کاربرد مهم تافمر خواص مکانیکی پلاستیک های بازیافتی را که مخلوطی از پلی الفین هایی چون PP و PE با PA هستند، بهبود می دهد. این ساختارها به صورت گسترده در بسته بندی مواد غذایی به کار می روند. از آنجاییکه سازگاری شیمیایی پلی الفین ها با PA کم است، در صورت بازیافت این مخلوط ها خواص مکانیکی پلیمر نهایی به شدت افت می کند و کاربری برای آن نمی توان متصور شد. به همین منظور بود که میتسوئی کمیکال تافمرهای حاوی گروه های قطبی را توسعه داد، که به صورت تخصصی با ضریب مصرف بسیار کمی، سازگاری شیمیایی در مخلوط های پلی الفین/ PA ایجاد می کنند و خواص پلاستیک های بازیافتی را بهبود می دهند. این پلاستیک های بازیافتی برای تولید قطعات صنعتی و خودرو به کار می روند.

آخرین کمکی که تافمر در حوزه اقتصاد چرخشی به ما می کند، امکان استفاده بیشتر از الیاف های طبیعی در کامپوزیت های زیست سازگار است. در این حالت نیز تافمر علاوه بر بهبود خواص مکانیکی کامپاندهای تولیدی، امکان افزایش ضریب مصرف الیاف های طبیعی را مهیا می کند.

تافمر لوکوموتیو و پیشران نوآوری های حوزه اقتصاد چرخشی صنعت پلاستیک است.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *