بررسی توسعه ماشین آلات شکل دهی پلیمرها (اکسترودر) در راستای تحولات انقلاب صنعتی چهارم

وقتی در اتاق فکر مهندسی یک کارخانه تولیدی قرار می گیرید و یک مشکل کیفی برای محصول یا ایرادی در خط تولید به شما اطلاع داده می شود، وجود دو ابزار کمک خیلی بزرگی به شما خواهد کرد:

  • دستگاه های آزمون و شناسایی دقیق
  • وجود دیتا بانک مشکلات قبلی خط تولید و محصول و ترجیحا اقدامات اخذ شده در خصوص رفع این ایرادات

در خصوص مورد اول بایستی واحد تولیدی به دستگاه های آزمایشگاهی به روز و کارآمد مجهز شود. اما در این بخش در ارتباط با تحولات حوزه ماشین آلات شکل دهی پلیمرها و تولید قطعات صحبت می کنیم که این روزها در راستای تحولات انقلاب صنعتی چهارم تغییر کرده اند و داده های بسیار زیادی را در حوزه پارامترهای تولیدی در اختیار مهندسین تولید قرار می دهند و بعضا این داده ها را تحلیل و نتیجه گیری هایی نیز می کنند!

extruder

نوآوری های رخ داده در تلاش هستند اکسترودرهای تولید باهوشی را در اختیار خطوط تولید قطعات و مواد اولیه بگذارند. این رخ دادها سه هدف مهم را دنبال می کنند:

  • ثبت تمامی داده های عملیاتی، نشان دادن و ذخیره آن ها برای کاربران جهت رجوع های احتمالی بعدی،
  • هشدار دادن هر گونه خطای احتمالی که می تواند منجر به تولید محصولات خارج از محدوده کنترل کیفی شود،
  • اطلاع رسانی به کاربر در خصوص تعمیرات دوره ای و ایرادات رخ داده در هر یک از بخش های ماشین تولید

وجود این داده های با ارزش و ذخیره سازی آن ها می تواند به کمک پروژه های Big Data Mining، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری از ماشین کمپانی های تولید کننده ماشین آلات شکل دهی، منجر به خلق ارزش هایی چون کاهش درصد تولید محصولات خارج از محدوده کنترل کیفی و کاهش زمان تعمیرات و خاموشی های ناگهانی شود. انقلاب صنعتی چهارم محل رقابت کمپانی هایی خواهد بود که با تکیه بر نوآوری می توانند محصولات با کیفیت تر و هوشمندانه تری را در زمان کوتاهی با قیمت تمام شده کمتر تولید کنند.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *