پلنت تولید EPDM شرکت Mitsui Chemical, Inc

پس از SBR و  EPDM ،BR حجم تولید را در بین رابرهای مصنوعی دنیا دارد. حدود 12 درصد از رابرهای دنیا EPDM هستند که در صنایعی همچون خودروسازی، ساختمان، روان کننده ها، کامپاندینگ، روکش کابل و غیره به کار می رود.

ساختار شیمیایی EPDM

ساختار شیمیایی EPDM

نیرو محرکه افزایش مصرف این محصول توسعه صنایع خودروسازی است و به طور متوسط بیش از یک سوم از این رابر در صنایع خودروسازی جهت تولید قطعاتی همچون نوارهای درب و پنجره، شلنگ ها و تیوب ها، ضربه گیرها و … به کار می رود.

استفاده از EPDM در قطعات خودرو

استفاده از EPDM در قطعات خودرو

سالیانه بیش از 1.4 میلیون تن از این پلیمر در سراسر دنیا تولید می شود. بر اساس پیش بینی ها، مصرف این رابر به طور متوسط رشد سالیانه ای برابر با 4.6 درصد دارد. ایالات متحده آمریکا، ژاپن و سپس کره جنوبی به ترتیب بیشترین ای.پی.دی.ام را تولید در جهان می کنند.

تولید کنندگان عمده این محصول در دنیا به ترتیب کمپانی های عظیمی همچون Dow Chemical، ExxonMobil، Lion Elastomer، LANXESS و Mitsui Chemicals هستند.

فرآیندهای پلیمریزاسیون تعلیقی یا محلولی برای تولید این محصول به کار می روند. برتری 5 کمپانی نامبرده شده در تولید EPDM نسبت به سایر تولیدکنندگان این محصول، استفاده از کاتالیست های متالوسنی است. در اختیار داشتن فناوری تولید کاتالیست متالوسن در کنار تولید این محصول، برتری کلیدی کمپانی هایی مانند Dow Chemical، LANXESS و Mitsui Chemicals نسبت به سایر تولیدکنندگان این محصول مانند KUMHO است. این نکته در مورد کمپانی Mitsui Chemical باعث شده است تا این کمپانی به بزرگترین تولید کننده EPDM در آسیا تبدیل شود.

شرکت پلیمر پیشرفته دانا نماینده رسمی توزیع و فروش EPDM های تولیدی کمپانی Mitsui Chemicals با برند EPT در ایران است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت پلیمر پیشرفته دانا (خانم حبیبی، داخلی ۳۱۴) تماس حاصل فرمایید و همچنین از صفحه این محصول در وبسایت شرکت بازدید فرمایید.

منابع

مجله IISRP/ERJ/LMC International

مقاله Technology for the EPDM project has to be sourced from well established producer

مقاله Catalysts and Processes for the Rubber & Elastomer Industries: Technology Advances and Commercial/Strategic Implications

 

درباره نویسنده