افزایش ضربه پذیری PPS

پلی فنیلن سولفون با نام اختصاری PPS (Polyphenylene Sulphide) سوپر پلاستیک مهندسی است که تنها در کاربردهایی استفاده می شود که پایداری ابعادی، یکپارچگی ساختار و استحکام مکانیکی بالایی در دماهای بالا نیاز دارند. قطعات بسیاری در سیستم های تاسیساتی و صنعتی دیده می شود که به کمک PPS ساخته شده اند. باید در نظر داشت با وجود اینکه PPS مزایای بیشماری دارد، اما در برخی از کاربردها به مقاومت ضربه بالاتری نیاز دارد. این مقاله یک راه حل صنعتی را به منظور افزایش ضربه پذیری PPS ارائه خواهد داد.

همیشه یکی از راه های افزایش ضربه پذیری ترموپلاستیک ها افزایش الاستومرها به ترموپلاستیک مورد نظر به منظور بهبود عملکرد ضربه پذیری می باشد. انتخاب الاستومر مناسب برای این کار بر اساس ماهیت شیمیایی ترموپلاستیک، فرایند شکل دهی و میزان ضربه پذیری مورد نیاز صورت می گیرد. Lotader AX8820 کوپلیمر ویژه ای بر پایه اتیلن و GMA (گلیسیدیل متاکریلات) است که به منظور بهبود سازگاری شیمیایی حاوی گروه های اپوکسی نیز می باشد. Lotader AX8820 قادر است ضربه پذیری PPS را بر اساس مقدار غلظت استفاده از آن افزایش دهد.

PPS Impact Modifier

از جمله دیگر کاربردهای Lotader AX8820 می توان به استفاده از آن برای بهبود ضربه پذیری PET, PBT و اصلاح قیر اشاره کرد. پایداری حرارتی Lotader AX8820 بسیار بالا است و در دماهای شکل دهی PPS عملکرد مناسبی دارد، اما باید در نظر داشت پس از استفاده از این گرید و چنانچه قرار است دستگاه اکسترودر خاموش شود، بهتر است شستشوی کامل سیلندر اکسترودر صورت گیرد. AX8820 در کیسه های 25 کیلوگرمی عرضه می شود و در صورت انبارداری مناسب (در جای خشک و خنک) و بسته بودن درب کیسه می توان تا دو سال از آن استفاده کرد.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *