پلی الفین های عامل دار شده، پلیمرهایی با کاربرد گسترده و منحصر بفرد

 SK Petrochemical یک پتروشیمی صاحب نام است که فعالیت های خود را در کشور کره جنوبی آغاز کرد و امروزه محصولات خاص و منحصر بفردی دارد که به تمامی نقاط جهان صادر می کند. پلیمرها سهم مهمی در سبد محصولات SK دارند و در چند سال اخیر این شرکت با خریداری خطوط تولید و لایسنس بهره برداری از محصولات مهندسی، پلیمرهای ویژه ای را عرضه می کند. در این بخش مرور مختصری بر مهمترین محصولات پلیمری ویژه SK خواهیم داشت.

SK پلیمرهای خاص خود را در بخش SK functional polymer عرضه می کند. این محصولات پلی الفین های خاصی (مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن) هستند که در ساختار خود اجزای ویژه ای دارند که منجر به کاربرد گسترده آن ها در تولید قطعات مختلف شده است. LOTADER, OREVAC, LOTRYL, EVATANE, EVASIN نام های تجاری این محصولات هستند که مطابق زیر شامل ساختارهای خاص پلیمری می باشند:

  • LOTADER: Reactive ethylene-acrylate maleic anhydride terpolymers, Reactive ethylene-acrylate-glycidyl methacrylate terpolymers
  • OREVAC: Reactive ethylene-vinyl acetate-maleic anhydride terpolymers, Reactive grafted (PE, PP, EVA, EMA) tie layers
  • LOTRYL: Ethylene-acrylate copolymers
  • EVATANE: Ethylene-vinyl acetate copolymers
  • EVASIN: Ethylene-vinyl alcohol copolymers

 

SK Fuctional

کاربرد اصلی این محصولات خاص در صنایع بسته بندی، لوله و اتصالات، برق و الکترونیک، خودروسازی و بازیافت است. در واقع این محصولات پلی الفین های عامل دار شده یا کوپلیمرهای پلی الفینی هستند که در ساختارهای چند لایه به عنوان Tie Layer، در فرمول های کامپوزیتی به عنوان Coupling Agent، اصلاح کننده خواص مکانیکی آلیاژهای پلیمری، لایه های سدگر در برابر اکسیژن و در نهایت به عنوان بخشی از فرمولاسیون یک چسب به کار می روند.

کاربردهای این محصولات در صنایع مختلف مطابق نکات زیر است:

صنعت بسته بندی: به صورت خاص این محصولات در تولید لفاف های چند لایه بسته بندی، درب پوش های منعطف آسان باز شو (Easy Peel Lids)، فیلم های Metalized و فیلم های سدگر و نفوذ ناپذیر در برابر اکسیژن به کار می روند. همچنین به کمک این محصولات می توان ورق های چند لایه سدگر در برابر اکسیژن (Barrier Sheet) تولید کرد و زمان ماندگاری محصولات غذایی درون آن ها را بالا برد.

لوله و اتصالات: محصولات SK functional polymer در تولید پوشش های ضد خوردگی لوله های فولادی (SPC) و لوله های چند لایه نفوذ ناپذیر در برابر اکسیژن به کار می روند.

برق و الکترونیک: این محصولات به عنوان سازگار کننده (Compatibilizer) در تولید انواع سیم و کابل های مقاوم در برابر شعله و همچنین نیمه رسانا مورد استفاده قرار می گیرند.

خودروسازی و قطعات صنعتی: گریدهای خاص محصولات SK functional polymer به عنوان سازگار کننده و اصلاح کننده خواص ضربه ای کامپاندهای خودرویی و صنعتی استفاده می شوند. همچنین این محصولات می توانند در تولید مخازن سوخت چند لایه خودروهای مدرن به کار گرفته شوند.

از جمله دیگر کاربردهای این محصولات تولید چسب های گرمانرم (Hot Melt Adhesive)، اصلاح خواص قیر و آسفالت و تولید پنل های آلومینیومی مورد استفاده در نمای ساختمان ها است. اگر به این محصولات علاقه مندید سلسله مقالات ما در مورد SK functional polymer را در ماه های بعد دنبال کنید.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *