معرفی یک راه حل مهندسی برای بهبود ضربه پذیری پلاستیک های مهندسی مانند PC, PET, PBT

بسیاری از پلاستیک های مهندسی مانند PET, PBT و PC بر اساس الزامات کاربری برخی قطعات، برای مثال قطعات مورد نیاز در صنعت خودرو، نیاز به افزایش ضربه پذیری دارند. افزودن پلیمرهای منعطف به این پلاستیک های مهندسی یکی از بهترین روش ها برای افزایش ضربه پذیری پلاستیک پایه است. نکته مهم در این تکنیک استفاده از پلیمر منعطف مناسب با توجه به نوع پلیمر پایه، میزان ضربه پذیری مورد نیاز و روش شکل دهی است. در این بخش با Lotader AX 8900 آشنا خواهیم شد که برای افزایش ضربه پذیری پلاستیک های مهندسی مانند PET, PBT, PPS, PC و آلیاژهای PC/ABS و PC/PET مورد استفاده قرار می گیرد.

Lotader AX 8900 کوپلیمری متشکل از اتیلن، متاکریلات و گلیسیدیل متاکریلات است. حضور این سه منومر به صورت همزمان انعطاف پذیری و سازگاری شیمیایی با پلاستیک های مهندسی ایجاد می کند. حدود 24 درصد متاکریلات به همراه 8 درصد گلیسیدیل متاکریلات در ساختار این گرید وجود دارد. MFI به عنوان شاخصی برای گرانروی Lotader AX 8900، برابر با 6 در شرایط 2.16 kg, 190 °C است و کاملا برای فرایندهای تزریق و اکستروژن مناسب است.

ضربه پذیری

امروزه Lotader AX 8900 به صورت گسترده برای بهبود ضربه پذیری کامپاندهای حاصل از بازیافت PET نیز به کار می رود و ارزش افزوده بالایی در قطعه نهایی به ارمغان می آورد.

در زمان های انبارداری طولانی باید Lotader AX 8900 را در جای خشک و خنک نگهداری کرد. این نکته در فصل تابستان و به منظور جلوگیری از چسبیدن گرانول های Lotader AX 8900 به یکدیگر مهم تر است. بهترین زمان استفاده از این گرید نیز 3 سال از تاریخ تولید است.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *