معرفی یکی از خاص ترین گریدهای EPDM دنیا، EPT 9090M میتسوئی کمیکال

بیش از 23 گرید مختلف در سبد محصولات EPDM میتسوئی کمیکال دیده می شود. اگر بخواهیم با دید فنی به تک تک این گریدها نگاهی کنیم، باید بگوییم تمامی این گریدهای خاص و ویژه هستند و توسط تیم توسعه میتسوئی برای کاربردهای مختلف و کاملا منطبق بر نیازمندی های فنی این کاربری ها توسعه داده شده اند. اما در بین این محصولات گریدهای خاص تری وجود دارد که در محصولات کمتر کمپانی تولید کننده EPDM دیده می شود. یکی از این گریدهای ویژه EPT 9090M است که در این بخش به صورت کامل با مشخصات فنی و کاربردهای آن آشنا خواهیم شد.

به رسم شیوه نامگذاری میتسوئی از نام این گرید می توان فهمید که EPT 9090M مشخصات زیر را دارد:

  • در ابتدای نام عدد 9 را دارد و نشان می دهد که درصد Diene Monomer بالا در کنار ساختار شاخه ای را دارد،
  • در ادامه کد 09 را دارد که نشان می دهد ویسکوزیته مونی آن در شرایط اندازه گیری ML(1+4) 100 °C در حدود 90 است،
  • عدد آخر نام 0 است و نشان می دهد در گروه EPDM های با درصد اتیلن پایین است،
  • و در نهایت حرف M را دارد که خیال ما را بابت کاتالیست مورد استفاده راحت می کند. چرا که کاتالیست متالوسنی در تولید این گرید استفاده می شود و خواص منحصربفردی را ایجاد می کند.

به صورت دقیق تر EPT 9090M در ساختار خود روغنی ندارد، ویسکوزیته مونی برابر با ML(1+4) 125 °C = 58 دارد، حاوی 41 درصد اتیلن و 14 درصد Diene Monomer و در نهایت ساختار این گرید به صورت شاخه ای است. جمع این پارامترها و به خصوص درصد اتیلن کم در کنار Diene Monomer بسیار بالا این گرید را خاص کرده است. در واقع انعطافپذیری و خواص دینامیک این گرید فوق العاده است، سرعت پخت آن بسیار بالا است، مانایی فشاری بسیار کمی دارد و در آخر به لطف ساختار شاخه ای خود استحکام مذاب بالایی دارد که کاملا مناسب تولید قطعات اکستروژن و به خصوص در حالت فومی است.

Weather Strip

این گرید به صورت Bale استاندارد عرضه می شود و با توجه به مشخصات ذکر شده برای آن کاملا مناسب برای تولید نوارهای فومی آب بند خودرو (Sponge – Weather Strip) است. از جمله کاربردهای دیگر این گرید می توان به استفاده از آن در تولید ورق و لاینرهای مورد استفاده در صنعت عمران و ساختمان، اصلاح خواص ضربه پذیری پلاستیک ها، تولید TPE/TPV و سایر محصولات فومی اشاره کرد.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *