معرفی نوآوری جدید میتسوئی در خصوص ارائه نسل جدید الاستومر EPDM

بزرگترین تولید کننده الاستومر EPDM در آسیا با تسلطی مثال زدنی در تولید منومرهای مورد استفاده در این الاستومر و همچنین کاتالیست و تجهیزات مورد مصرف در فرایند تولید آن، این بار شاهکار نوآورانه ای را در سبد الاستومرهای تخصصی خود قرار داده است که از شما دعوت می کنیم با این مقاله همراه شوید و ناب ترین محصول میتسوئی کمیکال ژاپنی را بشناسید.

 

ابتدا لازم است قدری چاشنی ادبیات فنی به موضوع این مقاله اضافه کنیم. همانطور که می دانیم پلیمرها را به کمک حروف اختصاری که نشان دهنده منومرهای مورد استفاده در تولید آن ها است، نام گذاری می کنند. بر اساس همین نکته EPDM یعنی پلیمری که در آن منومرهای اتیلن (Ethylene)، پروپیلن (Propylene) و Diene Monomer استفاده شده است. اتیلن و پروپیلن مسئول تنظیم خواص فیزیکی-مکانیکی و Diene Monomer امکان استفاده از سیستم پخت گوگردی را برای این پلیمر فراهم می کند. به دلیل ریزساختار ویژه ای که در نتیجه استفاده از منومرهای نامبرده شده و روش پلیمریزاسیون ویژه این پلیمر حاصل می شود، EPDM در گروه الاستومرها قرار می گیرد و برای تولید انواع محصولات لاستیکی، بخصوص در صنعت خودروسازی و ساختمان، به کار می رود.

EPDM-min

برای آشنا شدن با محصول جدید میتسوئی کمیکال باید در لیست پلیمرها، EBDM را نیز وارد کنیم! درست خواندید، EBDM و نه EPDM، در واقع در آینده ای نزدیک که این الاستومر نوظهور در بسیاری از کاربردها جایگزین EPDM و حتی دیگر الاستومرها شود، احتمالا نام آن راحت تر در ذهن مهندسین پلیمر جای خواهد گرفت.

میتسوئی کمیکال به صورت هنرمندانه ای منومر Butene را جایگزین Propylene، و EPDM را تبدیل به EBDM کرده است. مهمترین مزایای EBDM در مقایسه با EPDM شامل موارد زیر است:

  • انعطاف و نرمی بسیار بیشتر به دلیل حضور منومر بوتن
  • مقاومت به پارگی، ترکیدگی و ضربه پذیری بسیار بالاتر در دماهای منفی
  • امکان استفاده بیشتر از پرکننده ها در فرمولاسیون های تولیدی
  • مناسب برای تولید قطعات نرم، مانند انواع TPV و TPE خاص
  • تشکیل کمتر رطوبت و بخار در سطح قطعات تولیدی
  • مهاجرت بسیار کمتر روغن مورد استفاده در فرمولاسیون قطعات مختلف
  • فرایند پذیری بهتر در دستگاه های شکل دهی (مانند انواع غلتک، بنبوری و اکسترودر ) و تولید راحت ترقطعات لاستیکی

EBDM پتانسیل بسیار بالایی برای جایگزین کردن EPDM در فرمولاسیون محصولات مختلفی که به مقاومت بالا در دماهای کم نیاز دارند، Cold Resistance، دارد و برای تولید TPV های با کاربری در محیط های سرد بسیار مناسب خواهد بود.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *