معرفی فنی EPDM Dutral 8148 ورسالیس

ورسالیس (Versalis) به عنوان یکی از مهمترین شرکت های مجموعه Eni ایتالیا، یکی از قدیمی ترین، متنوع ترین و البته با کیفیت ترین تولید کنندگان EPDM در دنیا است. تنوع گریدهای EPDM تولیدی ورسالیس بسیار بالا است و در مقاله زیر مقایسه ای بین گرید Dutral 4049 این شرکت و یکی از گریدهای میتسوئی کمیکال انجام دادیم. پیشنهاد می کنیم در ابتدا این مقاله را مطالعه و سپس با این بخش در خصوص معرفی فنی گرید Dutral 8148 همراه شوید.

Versalis نقش بسیار مهمی در توسعه گریدهای مختلف EPDM و ورود این الاستومر با ارزش به دنیای ما دارد و بخشی از کارهای پروفسور ناتا به عنوان خالق EPDM در این کمپانی توسعه داده شده است. انواع گریدهای کوپلیمر، ترپلیمر، نرم شده با روغن و … در سبد محصولات این شرکت دیده می شود و در این بخش می خواهیم با مشخصات یکی از گریدهای خاص EPDM تولیدی ورسالیس با نام Dutral® TX 1401 (TER 8148) آشنا شویم.

ورسالیس

گرید Dutral TX 1401 با نام دیگر TER 8148 از خانواده EPDM های ترپلیمر، یا بعبارت دیگر شامل اتیلن، پروپیلن و Diene Monomer است. این گرید حاوی 39 درصد پروپیلن، حدود 52 درصد اتیلن و 8.5 درصد Diene Monomer می باشد و ویسکوزیته مونی آن برابر با68 در شرایط  ML (1+4) 125 °C است. همچنین در ساختار این گرید 17.5% روغن وجود دارد و شکل فیزیکی آن به صورت Bale است.

کاربرد اصلی TER 8148 تولید انواع نوارهای فومی و توپر خودرویی و ساختمانی است. ویژگی اصلی این گرید سرعت پخت بسیار بالا و البته یکنواخت آن است که باعث می شود قطعات تولیدی پایداری ابعادی بسیار خوبی در دماهای بالا و همچنین در شرایط بارگذاری مکانیکی پیچیده داشته باشند. همچنین وجود آنتی اکسیدانت های Non Staining از دیگر ویژگی های این گرید مهندسی است.

 

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *