مروری بر افزودنی های نوآورانه دنیای PVC

روند رو به رشد مصرف پلاستیک ها در تمامی بخش های زندگی روزمره ما مشهود است. این روند رو به رشد در بعضی مقاطع نگرانی هایی برای به خصوص فعالین حوزه محیط زیست ایجاد کرده و باعث گسترش روش های بازیافت و استفاده مجدد از پلاستیک ها شده است. در بخش دیگر نیز سعی شده است پلاستیک های با عملکرد بالاتر تولید شوند و همچنین تلاش شده است تا کارایی افزودنی های مورد استفاده در تولید قطعات پلیمری مختلف نیز افزایش یابد. یکی از پرمصرف ترین پلاستیک های قرن حاضر PVC است و طیف گسترده ای از افزودنی های نوآورانه مختلف نیز در تولید قطعات بر پایه آن به کار می رود. در این بخش می خواهیم مروری بر آخرین نوآوری ها و محصولات جدید در حوزه افزودنی های PVC، همچون استابلایزرها، داشته باشیم.

PVC پلاستیکی بسیار پر مصرف در پیرامون ما است. بیشتر کالاهایی که چرم مصنوعی در تولید آن ها به کار رفته است، مانند مبل و مان، خودرو، تشک ها، کیف و کفش و …، از PVC تشکیل شده اند. بسیاری از لیبل های بسته بندی مواد غذایی، برخی فیلم های سلفون، روکش قرص و عابر بانک ها و … به کمک PVC تولید می شوند. در دوره همه گیری ویروس کرونا اهمیت تمیز بودن سطوح افزایش یافته و در همین دوره توسعه افزودنی های آنتی باکتریال PVC نیز مورد توجه قرار گرفت.

PVC Artificial Leather

چندین سال است استابلایزرهای حرارتی مایع طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. سهولت در خوراک دهی و پخش در محصول نهایی، و امکان استفاده از آن ها در کنار روان کننده و نرم کننده ها مهمترین مزیت این افزودنی ها است. هر چند مدتی است استانداردهای زیست محیطی در خصوص کاهش میزان VOC، استفاده از این افزودنی ها را محدودتر کرده است و کمپانی های پیشرو در حوزه تولید استابلایزرها در تلاشند تا نمونه های پودری قابل رقابت با انواع مایع را توسعه دهند. همچنین تلاش هایی نیز برای توسعه استابلایزرهای Ca.Zn با شفافیت بالا به منظور جایگزینی انواع قلع (Tin Stabilizer) صورت گرفته است.

دنیای افزودنی های PVC هر روز در حال توسعه و تکامل است.

 

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *