توسعه اقتصاد چرخشی در صنعت پلیمر به کمک محصول Admer میتسوئی کمیکال

خلق، توسعه، تجاری سازی و در نهایت ارائه محصولات جدید ماموریت شرکت های بزرگ است. ارائه محصولات جدید می تواند در نتیجه توسعه فنی بخش عرضه باشد، یا اینکه از طرف تقاضا و بازار مورد نظر درخواست ایجاد شود. اقتصاد چرخشی با مفاهیمی چون بازیافت و برگرداندن کالاهای مختلف به چرخه مصرف چند سالی است بخش عمده فعالیت های شرکت های مختلفی چون تولید کنندگان مواد اولیه را به خود اختصاص داده است. میتسوئی کمیکال نیز به عنوان یکی از پرچم داران تولید مواد شیمیایی گوناگون در دنیا اقدامات مختلفی در خصوص عمل به ارکان اقتصاد چرخشی انجام داده است. یکی از محصولات جذاب و پرکاربرد میتسوئی کمیکال انواع چسب های بین لایه ای و سازگار کننده بر پایه پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) است. نام تجاری این محصول Admer است و در این بخش میخواهیم با گریدهای خاص Admer که در راستای اقتصاد چرخشی توسعه داده شده اند، آشنا شویم.

میتسوئی کمیکال در سه حوزه اصلی توسعه محصولات منطبق بر اقتصاد چرخشی خود را دنبال می کند:

  • ارائه محصولات با کارایی بالا به منظور کاهش وزن قطعات تولیدی و در نتیجه کاهش حجم پلاستیک های بازیافتی،
  • ارائه محصولاتی که استفاده مجدد از پسماندهای پلاستیکی را ممکن می سازد و استفاده مجدد از آن ها را در کاربردهای معمولی و مهندسی مهیا می کند،
  • ارائه محصولات بر پایه پلیمرهای بایویی – زیستی که از منابع تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست بدست می آیند.

Admer-in-recycling

آخرین نوآوری میتسوئی کمیکال در مورد محصول Admer اضافه شدن گریدهایی است که حداقل حاوی 50 درصد بایومس هستند. این گریدها عملکردی مشابه گریدهای عادی دارند و در کاربردهای معمول چون تولید انواع بطری، تیوب، فیلم  و ورق مورد استفاده قرار می گیرند. نام این گریدهای جدید به همراه کاربری آن ها در جدول زیر دیده می شود:

Application Grade Name
Multilayer bottle Admer EF BE550
Multilayer tube Admer EF BE300
Multilayer film and sheet Admer EF BE518

 

در بخش سازگارکننده ها نیز گریدهای مختلف Admer برای استفاده در پسماندهایی که مخلوطی از پلی الفین هایی چون PP, PE با پلی آمیدها هستند، توسعه داده شده اند. در واقع با اضافه شدن درصد کمی از گریدهای مخصوص این کاربری سازگاری مخلوط پسماندهای حاوی پلی الفین/ پلی آمید افزایش می یابد و افت خواص مکانیکی محصول نهایی جبران می شود. با این کار امکان استفاده مجدد از این پلاستیک های بازیافتی در کاربردهای معمول و مهندسی ممکن می شود. Admer RA102 و Admer RA103E گریدهای خاص میتسوئی کمیکال برای این منظور هستند.

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *